Hei!

Ehkä olen väärässä ketjussa nyt, mutta yritän kuitenkin. Olen nähnyt useita ketjun avauksia samanlaisista ongelmista, mutta omani vaikuttaa olevan poikkeuksellisen ainutlaatuinen.

Minulla on kuvien mukaan avonainen portaikko ja jokainen askelma narisee kunnolla, kun kävelee. Minulla on idea, että kaide vaikuttaa siihen ääneen, sillä jotain kuuluu kiinnityskohdasta palkkiin sivulla.
Askelma itsessään kuulostaa eniten, ja kun tekee sen tukevaksi laittamalla paljon puujätettä askelmien väliin, siitä tulee aivan hiljainen. Mutta ei niin voi pitää!
Askeleet, jotka ovat kiinni tukilankussa, eivät sisällä ruuvia, jota voisi kiristää, vaan ovat kiinni jonkinlaisella tasaisella pultilla.

1. Onko kaide tärkeä, tukeeko se portaikkoa jollakin tavalla?
2. Kuinka saan askelmat tukeviksi ilman vinoa ruuvausta tai portaikon sulkemista?

Kiitos etukäteen.

• Avoin puuportaikko, jossa on puiset kaiteet ja portaiden vieressä laatta- ja laminaattilattia, näkyy valokuvassa.
  • Avoin, puinen portaikko, jossa on sivukaide. Portaiden askelmat ovat mustia ja niissä on natiseva ongelma.
  • Avoin puuportaat ja kaide ylhäältä kuvattuna; portaikko on lattiapinnan päällä, oikealla puinen puurimoitus, puiset askelmat ja kaide vasemmalla.
Säleiköllä ei ole minkäänlaista kantavaa toimintoa. Itse portaat eivät vaikuta alikokoisilta. Useimmat asiat viittaavat jonkinlaiseen asennusvirheeseen. Jokaisen askelman alla on minipalkki, joka tukee askelmaa. Näyttää olevan rako askelman ja minipalkin välissä. Jos näin on, se on virhe. Nämä kaksi osaa tulisi mieluiten liimata toisiinsa.

J justusandersson sanoi:
Ristikko ei toimi lainkaan kantavana rakenteena. Itse portaatkaan eivät näytä olevan alimitoitettuja. Kaikki viittaa jonkinlaiseen asennusvirheeseen. Jokaisen askelman alla on minipalkki, jonka pitäisi tukea askelmaa. Näyttää siltä, että askelman ja minipalkin välillä on rako. Jos näin on, se on virhe. Nämä kaksi osaa tulisi mielellään liimata toisiinsa.
Hei
Eikö se ole vain tarkoitettu suojaamaan pieniä uteliaita lapsia ryömimästä läpi? Kuten lapsiturvalista tai miksi sitä kutsutaankaan. Olen myös lukenut, että sen pitäisi olla väli (etäisyyslevy on olemassa) juuri sen takia, ettei se narisisi. Mutta tarkoitat, että se voi olla myös toisinpäin, eli liimalla kiinni estämään narinaa.

Minikisko portaiden alla on lapsisuojalista ja sitä ei pitäisi liimata. Voiko TS ottaa kuvan tasaisesta pultista?

• Tykkään
mickeforsberg ja 1 muu
  • Laddar…
Immobil Immobil sanoi:
Pienipalkki tikkaiden alla on lapsen turvalista ja se ei pitäisi olla liimattu. Voiko TS ottaa kuvan tasopultista?
Tässä kuva (yrittänyt kaivaa, jos se olisi ollut heksagon-pää, mutta en nähnyt mitään sellaista)

• Puulaudan sivussa ruuvi, ei kuusikulmaista kantaa.
Se riippuu askelmien mitoista. Se voi olla lapsisuojalista tai se voi olla vahvistus. Jos se on lapsisuojalista, sen pitäisi asettua etäisyydelle. Portaat ilman kohdelautaa ovat herkkiä. Parasta on ensin sulkea pois askelmien mitta. Sitten voi miettiä muita syitä. Mitkä ovat askelmien mitat? Onko se massiivipuuta?

J justusandersson sanoi:
Se riippuu askelmien mitoista. Se voi olla lapsisuojauslista tai vahvistus. Jos se on lapsisuojauslista, sen pitäisi olla etäisyydellä. Portaat ilman nousuja ovat herkkiä. Parasta on ensin selvittää askelmien mitat. Sen jälkeen voi miettiä muita syitä. Mitkä ovat askelmien mitat? Onko se massiivipuuta?
Askeleet ovat kooltaan 285x40x850. Ei tietoa puulajista. Voisiko olla nenä tai musta pintakerros, joka hankaa runkoon?

Kaikki mikä liikkuu voi narista, mitä enemmän jäykistää asioita, sitä vähemmän liikettä on, mikä voi aiheuttaa ääntä.
Riippumatta siitä, miksi kutsumme listaa askelman alla, kun liimaamme ja ruuvaamme sen kiinni askelmaan, liike vähenee.
Se ei ehkä hiljennä kaikkea, mutta siitä tulee varmasti parempi.

Askeltason mitat ovat täysin riittävät. 100 kg henkilö aiheuttaa 0,75 mm taipuman, mikä on hyvin hyväksyttävää. Ongelmat sijaitsevat todennäköisesti askeltason kiinnityksessä.

Näin tämän nyt, kun hiivin ympäriinsä. Näyttää siltä, että se on irronnut yläkerrasta. Teoriassa koko portaikko on kai nyt vino?

• Portaan puinen kulmaliitos, jossa on irtoamisen merkkejä yläkerran rakenteesta. Liitoksen vieressä näkyy pölyä ja likaa.
Aloita nostamalla vangen ja kiinnitä se seinään tai palkkiin. Ruuvin kanta askeleessa näyttää vaurioituneelta.

Ne narisevat portaat voit korjata ruuvaamalla vinosti portaiden alta vinopalkkiin. Älä missään nimessä käytä liimaa!! Siitä tulee ongelmia.

Immobil Immobil sanoi:
Aloita nostamalla vankki ja kiinnitä se seinään tai palkistoon. Ruuvin kanta askelmassa näyttää vaurioituneelta.
On minun veitsi, joka on syyllinen ruuvin kantaan. Vangen kiinnittämisen voi tehdä joku taitavampi. Siellä on vain kipsi tällä puolella, ja tietenkin muutamia runkotolppia.

Immobil Immobil sanoi:
Ne tikkaat, jotka narisevat, voit korjata ruuvaamalla viistoon askelmalta vangstycketiin. Älä missään nimessä käytä liimaa!! Siitä tulee ongelmia.
Kaikki narisevat, voin kokeilla ruuvata viistoon, kunhan ruuvi piiloutuu askelmaan. Nyt olen asettanut tikkaat kuvan mukaisesti ja on vaikea uskoa, että ruuvi sivuilla hiljentäisi puun.

• Puiset portaat ylhäältä kuvattuna. Portaiden askelmat ovat tummia ja runko on vaaleaa puuta. Alapuolella näkyy lattia ja esineitä.
Upota ruuvi, niin se tuskin näkyy.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.