11 189 lukukertaa ·
18 vastausta
11k lukukertaa
18 vastausta
Muuta lato asunnoksi ja autotalli pajaksi
Kyllä, näet oikein! T16 3-d Lux -84Mattias_Edeslatt sanoi:Pidän sekä suunnitelmastasi että autovalinnastasi, itsellänikin oli paljon ja pitkälle meneviä suunnitelmia samankaltaisesta ratkaisusta ennen kuin tapasin tulevan (ex-)vaimoni.
Onko se -84 mitä silmäni näkee ja "pussissa" Lux? Nykyisin ajelee mukavasti 2D -84:lla ilman avattavia takasivuikkunoita ja kaasuttimella![]()
Tällä hetkellä minulla on vain ex-vaimoja, joten ajattelin toteuttaa muutamia ideoita.....
Minusta sinun pitäisi muuttaa lato verstaaksi, mutta olen myös epävarma siitä, onko yhdistelmä verstasta ja asumista helppo toteuttaa. Mielestäni olisi hyvä idea järjestää seurustelutila korjausystäville parvelle, mutta ei elää ja nukkua siellä ylhäällä, kun alla on kaikenlaisia kemikaaleja, hitsauslaitteita jne., tuntuu vähemmän hyvältä. Se asettaa paljon vaatimuksia paloturvallisuudelle ja ilmanvaihdolle. Vaikka se on maaseudulla ja kaavoitusalueen ulkopuolella, ei kukaan halua, että asut kuolemanloukussa 
Miksi haluat asunnon latoon? Onko lato ainoa rakennus tontilla? Jos näin on, ehdotan, että käytät latoa verstaana ja rakennat tontille toisen pienen(?) talon asumista varten.
Miksi haluat asunnon latoon? Onko lato ainoa rakennus tontilla? Jos näin on, ehdotan, että käytät latoa verstaana ja rakennat tontille toisen pienen(?) talon asumista varten.
Kiitos huolenpidosta!Stuff sanoi:Mielestäni sinun pitäisi muuttaa lato verstaaksi, mutta mietin myös, kuinka helppoa on yhdistää verstas ja asunto. Se, että olisi oleskelutilaa mekipojille parvella, on mielestäni hyvä idea, mutta elää ja nukkua siellä ylhäällä, kun kaikenlaisia kemikaaleja, hitsausta jne. on alapuolella, kun nukkuu, ei tunnu yhtä hyvältä. Tämä asettaa paljon vaatimuksia paloturvallisuuden ja ilmanvaihdon suhteen. Vaikka se on maaseudulla ja asemakaavan ulkopuolella, kukaan ei halua, että asut hengenvaarallisessa paikassa
Miksi haluat asunnon latoon? Onko lato ainoa rakennus tontilla? Jos näin on, ehdotan, että käytät ladon verstaana ja rakennat pienen(?) talon tontille asumista varten.
Tontilla on asuintalo, jossa asun ja joka on hyvässä kunnossa. Ajatukseni pitkällä tähtäimellä on vuokrata talo tai jakaa ja myydä se ja pitää lato pienellä tontilla.
Hei,T Thoomas sanoi:Hei!
Minulla on pieni lato tontillani (100m2 pinta-ala maassa) ja minulla on ollut idea, jonka ajattelin nyt toteuttaa. Aion muuntaa sen asunnoksi, joka on yhdistetty mekaanikkosalilla ja autotallilla autoilleni.
[kuva]
Suunnitelma on toistaiseksi vasta päässäni eikä piirustuksia ole, mutta pääajatus on rakentaa parvelta eteenpäin ja luoda yläkerta asunnolla. Ajattelin laittaa kaksi erkkeriä katolle luodakseni lisää tilaa suorilla seinillä. Sitten ajattelin eteläsuuntaista terassia, jonka kattona olisi aurinkopaneelit.
Kun tulee autotalli/mekaanikkosaliin, suunnitelma on tehdä aukko perusmuuriin ladon matalammassa osassa luodakseni mekaniikkahalli riittävällä kattokorkeudella pylväsnostimelle ja että jäljellä oleva tila maassa olisi tyylikäs "autohalli" hengailutilalla ja erilaisilla hauskuuksilla, joita on aina halunnut tontilta.
Koko rakennuksen pitäisi olla eristetty, ja ajattelin lattialämmitystä olemassaolevasta maalämpöpumpusta.
Näen sen edessäni modernisti sisustettuna asuntona, mutta ulkoisesti vanhemman tyylisenä.
Näin projektin alkuvaiheessa mietin, onko kustannuksiltaan edullisempaa muuttaa olemassa olevaa rakennusta vai purkaa se ja rakentaa uusi? Mitä täällä upeassa foorumissa sanotaan?
Olen ajatellut tehdä suurimman osan työstä itse, mutta palkata asiantuntijoita osiin, joita en hallitse, kuten sähkö ja vesi.
Kiitollinen kaikista kommenteista projektiini!
Ystävällisin terveisin,
Thomas
[kuva]
[kuva]
[kuva]
[kuva]
[kuva]
Miten tässä kävi?
Klikkaa tästä vastataksesi