18 837 lukukertaa ·
14 vastausta
19k lukukertaa
14 vastausta
Muurin purkaminen
Hei,
Nyt minä ja avopuolisoni olemme ostaneet asunnon ja ensimmäinen asia, jonka aiomme tehdä, on purkaa puolikas seinä, joka erottaa keittiön ja olohuoneen. Aluksi ajattelimme palkata purkajaa, mutta koska on lomakausi, ei ollut vapaana olevia purkajia, joten aiomme tehdä sen itse. Voin lisätä, että en ole koskaan ennen purkanut seinää.
Kuvissa olen näyttänyt, miltä nykyinen huone näyttää sekä kuvan täysin samanlaisesta asunnosta, jossa seinä on purettu, kuten haluamme sen.
Pitäisikö minulla olla jokin erityinen strategia, kun puran sen?
Kuinka löydän, missä sähkökaapelit sijaitsevat seinässä ilman sähköhakijaa?
Voinko purkaa seinän ja sitten palkata sähköasentajan?
Mitkä työkalut ovat parhaita? Puukkosaha?
Seinän materiaali: Rappausta ja vassia, ei kantava.
Nyt minä ja avopuolisoni olemme ostaneet asunnon ja ensimmäinen asia, jonka aiomme tehdä, on purkaa puolikas seinä, joka erottaa keittiön ja olohuoneen. Aluksi ajattelimme palkata purkajaa, mutta koska on lomakausi, ei ollut vapaana olevia purkajia, joten aiomme tehdä sen itse. Voin lisätä, että en ole koskaan ennen purkanut seinää.
Kuvissa olen näyttänyt, miltä nykyinen huone näyttää sekä kuvan täysin samanlaisesta asunnosta, jossa seinä on purettu, kuten haluamme sen.
Pitäisikö minulla olla jokin erityinen strategia, kun puran sen?
Kuinka löydän, missä sähkökaapelit sijaitsevat seinässä ilman sähköhakijaa?
Voinko purkaa seinän ja sitten palkata sähköasentajan?
Mitkä työkalut ovat parhaita? Puukkosaha?
Seinän materiaali: Rappausta ja vassia, ei kantava.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Onko seinällä jossain kohtaa kytkimiä, pistorasioita tai jakorasioita (peitekansi)?
Jos seinässä on sähkökaapeleita, sähköasentajan tulisi varmaan irrottaa ne ennen purkamista.
Oletko saanut kirjallisen luvan taloyhtiön hallitukselta?
Jos seinässä on sähkökaapeleita, sähköasentajan tulisi varmaan irrottaa ne ennen purkamista.
Oletko saanut kirjallisen luvan taloyhtiön hallitukselta?
Seinässä, kauempana, on kaksi pistorasiaa, jota emme aio purkaa. Eikö voisi ottaa pois sulaketta ja sitten murtaa seinää löytääkseen sähköjohdot seinän sisällä ennen purkamisen jatkamista?BirgitS sanoi:
Tiikerisaha on erittäin hyödyllinen, samoin vesiruiskutuspullot, jotka auttavat vähentämään pölyn määrää ilmassa. Maskaa kaikki, mitä et halua korjata jälkikäteen.
- Mjölkpapp lattialla
- Tiikerisaha karkealla terällä, joka soveltuu kevytbetonille tai materiaalille, josta seinä on tehty
- Vetoketjuovet pölyn rajoittamiseksi huoneiden välillä
- Suojamaski
- Silmäsuojaimet
- Suojakäsineet
- Teräskärkikengät
- Paljon IKEA-kasseja tai vastaavia rojun helppoon kuljetukseen
Jos olet kätevä käsistäsi, voit helposti tarkistaa mahdollisen sähkön avaamalla läheisiä peitelevyjä ja katsomalla, mihin johdot menevät. Jos ne menevät kohti seinää, siellä on todennäköisesti sähköä, jolloin voit joko ratkaista sen katkaisemalla seinän sähkön alapuolelta tai kutsua sähkömiehen vetämään kaapelit.
On parasta tarkistaa, ettei seinässä kulje sähkölinjoja muihin asuntoihin, mutta se vaikuttaa hyvin epätodennäköiseltä.
Olen purkanut huomattavasti suuremman seinän ilman ennakkotietoa, ja se meni erinomaisesti.
Onnea matkaan!
- Mjölkpapp lattialla
- Tiikerisaha karkealla terällä, joka soveltuu kevytbetonille tai materiaalille, josta seinä on tehty
- Vetoketjuovet pölyn rajoittamiseksi huoneiden välillä
- Suojamaski
- Silmäsuojaimet
- Suojakäsineet
- Teräskärkikengät
- Paljon IKEA-kasseja tai vastaavia rojun helppoon kuljetukseen
Jos olet kätevä käsistäsi, voit helposti tarkistaa mahdollisen sähkön avaamalla läheisiä peitelevyjä ja katsomalla, mihin johdot menevät. Jos ne menevät kohti seinää, siellä on todennäköisesti sähköä, jolloin voit joko ratkaista sen katkaisemalla seinän sähkön alapuolelta tai kutsua sähkömiehen vetämään kaapelit.
On parasta tarkistaa, ettei seinässä kulje sähkölinjoja muihin asuntoihin, mutta se vaikuttaa hyvin epätodennäköiseltä.
Olen purkanut huomattavasti suuremman seinän ilman ennakkotietoa, ja se meni erinomaisesti.
Onnea matkaan!
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Vain pieni varoituksen sana siitä mihin suuntaan johtimet rasiassa menevät. Useimmiten on kuten sanot, mutta kaikki asennukset eivät ole niin loogisia kuin haluaisi. Se on hieman epämääräinen tapa sulkea pois sähköä seinässä, joten ole varovainen, vaikka et uskoisi löytäväsi mitään.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Suosittelen, että poistat myös kaikki keittiöön liittyvät sulakkeet, sillä on mahdollista, että virta on vedetty tuohon seinään.C Carlsonn sanoi:
Kiitos avusta, varmistamme, että poistamme kaikki sulakkeet ennen työn aloittamista.
Onko teillä ideoita siitä, miten lattian saisi näyttämään siistiltä? Tällä hetkellä on melko uusi tarkett-laminattilattia, jonka haluamme säilyttää. Voiko jollakin tavalla "täyttää" reiän samalla lattialla? Olen myös lukenut, että monet laminaattilattiat ovat nykyään klikattavia, voiko ne siinä tapauksessa irrottaa ja asentaa uudelleen reiästä toiseen reunaan?
Onko teillä ideoita siitä, miten lattian saisi näyttämään siistiltä? Tällä hetkellä on melko uusi tarkett-laminattilattia, jonka haluamme säilyttää. Voiko jollakin tavalla "täyttää" reiän samalla lattialla? Olen myös lukenut, että monet laminaattilattiat ovat nykyään klikattavia, voiko ne siinä tapauksessa irrottaa ja asentaa uudelleen reiästä toiseen reunaan?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Klikkilattia on yleisin laminaatin osalta ja voit itse nähdä, löydätkö lattian uudelleen Tarketts-verkkosivustolta. En tiedä, miten se on laminaattilattioiden kanssa, mutta klikkityyppiset parkettilattiat voidaan irrottaa ja asentaa uudelleen, sinun tapauksessasi voit ottaa yhteyttä Tarkettsin asiakaspalveluun.
Talon omistaja
· Stockholm
· 588 viestiä
Kysymys voidaan esittää uudelleen, onko teillä yhdistyksen lupa? Ei ole ok purkaa seiniä ilman hallituksen lupaa. Heidän kauttaan saatte myös tietää, onko seinä kantava, onko siellä sähköjä tai muuta, mitä tulisi ottaa huomioon.
Okei, luuletko, että koko rivi seinästä täytyy asentaa uudelleen vai riittääkö vain lähimpien palojen uudelleenasentaminen repeytyneen seinän kohdalta?BirgitS sanoi:
Klicklattia on yleisin, kun kyseessä on laminaatti, ja voit itse katsoa, löydätkö lattian Tarkettsin verkkosivustolta. En tiedä, miten on laminaattilattioiden kanssa, mutta parkettilattiat klikkaustyypillä voidaan irrottaa ja asentaa uudelleen, sinun tapauksessa voit kysyä Tarkettsin asiakaspalvelulta.
Yes, olemme saaneet kirjallisen hyväksynnän hallitukselta! Voin lisätä, että noin 70% samankokoisista asunnoista yhdistyksessä on purkanut sen seinän, jonka aiomme purkaa.SysterNett sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Minulla on liian vähän tietoa lattian asennuksesta voidakseni vastata siihen. Jos kukaan muu ei vastaa tässä ketjussa, voit kysyä Lattia-foorumilla.C Carlsonn sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kuvassa "Önskat resultat" näyttää siltä, että siellä on iso palkki seinän korvauksena.
Onko se vain sisäänrakennettu ilmanvaihto ja sähköjohdot, vai onko siellä myös kantava palkki?
Onko se vain sisäänrakennettu ilmanvaihto ja sähköjohdot, vai onko siellä myös kantava palkki?
Luulen, että se liittyy siihen, että siellä on spotlights? Tunnen muita, jotka asuvat samassa föreningissa samalla pohjaratkaisulla, joilla ei ole tuota "balken" seinän purkamisen jälkeen.KnockOnWood sanoi:
Nyt on seinä purettu, kuten kuvassa näkyy. Nyt jäljellä on viimeistelytyöt, kuten listojen asentaminen seinille ja kattoon, joissa seinää on purettu. Näyttää siltä, että palkkaan maalarin ja puusepän siihen. Tiedättekö muuten, onko mahdollista tehdä itse? Pitäisikö hioa -> tasoittaa -> asentaa listoja?
Klikkaa tästä vastataksesi