27 651 lukukertaa ·
41 vastausta
28k lukukertaa
41 vastausta
Muovimatto asbesti
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
· Bromma
· 3 115 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 115 viestiä
On yleisesti ottaen vaikeaa varmasti määrittää asbestin esiintymistä ulkonäön perusteella. Jos on aivan pakko tietää, on syytä lähettää analysoitavaksi. Muuten voi ryhtyä "normaaleihin" varotoimenpiteisiin joka tapauksessa (eli hengityssuoja, hanskat ja kertakäyttövaatteet, kuten haalari).
Hallejulia sanoi:
ok.. minulla oli nimittäin rakentajia kotona, jotka repivät maton, jossa oli asbestia. Laboratorio pystyi vain vahvistamaan, että kyseessä oli asbesti, mutta ei millaista tyyppiä. Luin, että Antofylliittiä oli yleisesti juuri asbestipahvissa. Mutta ehkä se oli erilaista pahvin kanssa, jota käytettiin lattiamattojen alla.
Pahvin väri oli enemmän valkoiseen kuin harmaaseen päin. Jos se nyt osoittaisi olevansa krysotiiliasbesti[/QUOTE
Voi hyvin olla, yleensä valkoinen hieman harmahtava.
- Työsuojeluhallinnolla on yksityiskohtainen kuvaus siitä, missä ja millaista asbestia esiintyy eri sovelluksissa.
[linkki]
joten todennäköisesti antofyliitti..
oletan, että tämä asbestityyppi on vaarallisempi kuin valkoinen?
oletan, että tämä asbestityyppi on vaarallisempi kuin valkoinen?
Düsseldorff
· Bromma
· 3 115 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 115 viestiä
Ei aavistustakaan vaarallisuusasteesta, luulen ettei kumpikaan ole terveellistä. Riskiä ei kuitenkaan pidä liioitella, olen itse muutamissa tapauksissa sekä purkanut että asentanut mattoja asbestikerroksella ilman erityisiä suojatoimenpiteitä myöhään 70-luvulla. Tähän mennessä en ole huomannut mitään seurauksia, vaikka olen tupakoinut runsaasti savukkeita monien vuosien ajan vuosituhannen vaihteeseen asti.Hallejulia sanoi:
Viimeksi muokattu:
hscn sanoi:
Ei aavistustakaan vaarallisuusasteesta, luulen, että mikään näistä ei ole terveellistä. Riskiä ei kuitenkaan pidä liioitella, olen itse useaan otteeseen sekä purkanut että asentanut mattoja asbestikerroksella ilman erityisiä suojaustoimenpiteitä myöhään 70-luvulla. Toistaiseksi en ole huomannut mitään seurauksia, vaikka olen polttanut runsaasti tupakkaa monien vuosien ajan vuosituhannen vaihteeseen saakka.
ymmärrän.. eniten huolissani lapsistanihscn sanoi:
Ei aavistustakaan vaarallisuusasteesta, luulen, että mikään näistä ei ole terveellistä. Riskiä ei kuitenkaan pidä liioitella, olen itse useaan otteeseen sekä purkanut että asentanut mattoja asbestikerroksella ilman erityisiä suojaustoimenpiteitä myöhään 70-luvulla. Toistaiseksi en ole huomannut mitään seurauksia, vaikka olen polttanut runsaasti tupakkaa monien vuosien ajan vuosituhannen vaihteeseen saakka.
Düsseldorff sanoi:
Hei, lainaan ketjua ja kysyn kellaristani tulevasta portaasta. Onko joku, joka osaisi arvioida asbestia, matto on ollut siellä talon rakentamisesta lähtien -72.
Yksi kuva esittää, kuten näette, askelmia, joista yksi askelma on vielä maton peitossa ja toinen liimajäämiä.
Toiset kuvat ovat maton takapuolelta.
Yksi kuva esittää, kuten näette, askelmia, joista yksi askelma on vielä maton peitossa ja toinen liimajäämiä.
Toiset kuvat ovat maton takapuolelta.
Arvioin sen muovimatoksi, jossa on tekstiili- tai paperitausta.L Leffe404 sanoi:
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 723 viestiä
Näyttää linoleumilta. Vain analyysi voi varmasti kertoa, mitä se sisältää.
Magnus E K sanoi:
Magnus E K sanoi:
Aha. Olen lukenut joidenkin saaneen tämän vihreän takaosan, joka osoittautui asbestittomaksi. Aion itse lähettää samanlaisen testiin, kun saan sen tehtyä. Onko kukaan, joka tietää, mitä materiaalia he käyttivät näissä vihreissä?Magnus E K sanoi:
Mikä oli vastauksesi? Myös lukenut ja nähnyt pari vihreällä takaosalla, joissa kukaan ei ole saanut vastausta, että ne sisältäisivät asbestia, minulla oli pienempi pala/pätkä, joka oli jäljellä ja tuli mukana, kun revimme kirjahyllyn. Väri (ja jäänteet luulen) oli jäänyt betonin paperiin, mikä osoitti ettei asbestia, matto oli jo kaatopaikalla mutta haluan muistaa, että se oli enemmän vaahtomuovia. Tyypillinen Novilonmatto rivitalossa, joka rakennettu 1978.M Mrplip sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 083 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 083 viestiä
Vuonna 1978 oli yleisesti tunnettu, että asbesti oli vaarallista ja se oli jo poistettu useimmista tuotteista.Johani4 sanoi:
Mikä oli vastauksesi? Myös lukenut ja nähnyt pari vihreällä takapuolella, jossa kukaan ei ole saanut vastausta, että se sisältäisi asbestia, minulla oli pienempi pala/pituus, joka pysyi kiinni alla ja seurasi mukana, kun revimme kirjahyllyn. Maali (ja jäänteet, oletan) pysyivät kiinni kartongissa betonissa, mikä osoitti, ettei asbestia ollut, matto oli jo kaatopaikalla, mutta haluan muistaa, että se oli enemmänkin vaahtomuovia. Tyypillinen Novilon-matto vuonna 1978 rakennetussa rivitalossa.
Klikkaa tästä vastataksesi