3 504 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Muovi seinissä ja katossa?
Olen rakentamassa kuraeteistä talon ja autotallin väliin. Olen nyt eristänyt valmiiksi ja on aika asentaa OSB-levyjä ja kipsilevyjä. Kysymys kuuluu, pitäisikö minun laittaa muovi seiniin ja kattoon? Mihin muovi asetetaan siinä tapauksessa, suoraan eristeen päälle vai OSB:n ja kipsin väliin?
Ennen kuin purin kuraeteisen (kosteusvaurio), seinissä ja katossa oli muovia, pitäisikö minun tehdä samoin uudelleen?
Koko talossa on muovia seinissä ja katossa, ja ehkä olisi parasta jatkaa samalla tavalla? Minulla on talossa koneellinen ilmanvaihto (vain poistoilma) ja se on 1980-luvun alusta.
Kiitollinen avusta!
Ennen kuin purin kuraeteisen (kosteusvaurio), seinissä ja katossa oli muovia, pitäisikö minun tehdä samoin uudelleen?
Koko talossa on muovia seinissä ja katossa, ja ehkä olisi parasta jatkaa samalla tavalla? Minulla on talossa koneellinen ilmanvaihto (vain poistoilma) ja se on 1980-luvun alusta.
Kiitollinen avusta!
Jos haluat tehdä sen todella hyvin, laitat muovin kantavien kehysten väliin ja toissijaisen kehikon esim. 28*70 tai 45*45. Silloin voit vetää sähköjä ja muuta siellä läpäisemättä muovia ja kiinnittää asioita pienemmällä rei'itysriskillä.
Mitä tapahtuu, jos paikkaa puhkaistaan liian monesta kohtaa?
Tuntuu siltä, että ruuvit menevät läpi kipsistä ja osb:sta hieman, tarpeeksi vaurioittaakseen paikkaa.
Yksinkertainen ratkaisu on ehkä käyttää 5 mm lyhyempiä ruuveja??
Tuntuu siltä, että ruuvit menevät läpi kipsistä ja osb:sta hieman, tarpeeksi vaurioittaakseen paikkaa.
Yksinkertainen ratkaisu on ehkä käyttää 5 mm lyhyempiä ruuveja??
Muovi tulisi olla mahdollisimman tiivis. Reiät voivat johtaa siihen, että lämmin sisäilma tiivistyy kun se pääsee seinään ja siellä on viileämpää, mikä puolestaan voi aiheuttaa hometta, kosteusvaurioita ja vastaavia. Vertaa lämpimään kesäpäivään, jolloin ilmassa on x% vettä, illalla siinä on sama määrä, mutta ilma kylmenee ja muuttuu kosteudeksi. Lämmin ilma kantaa enemmän vettä kuin kylmä.
Klikkaa tästä vastataksesi