Y
Minulla on kokonainen pääty, joka on avattu sisäpuolelta. Suuri osa päädystä on autotalliani vasten.

Olen ostanut uutta parannettua eristystä. Tuntuu siltä, että 13 mm kipsilevy pilaa koko ajatuksen yrittää eristää paremmin.

Huone on pieni, joten kaksinkertaista kipsilevyä haluan välttää.

Sanotaan 290 cm ilman seinälevyjä, sänky on suunnilleen 245 cm pitkä pahimmassa tapauksessa = 45 cm sängyn ja seinän välissä. Ja niillä 45 cm on minun onnistuttava avaamaan vaatekaapin ovet, mikä ei ole mahdollista, joten minun on tehtävä liukuoviratkaisu.. Mutta ihmisen on edelleen pystyttävä kulkemaan ilman, että on siirryttävä sivuttain.. (miinus seinälevyt lisäksi)

Tavoitteena on; laittaa kaksinkertainen kerros jotakin, mikä parantaa lämmöneristystä ja hidastaa ääntä...

Lastulevy - paras ääntä vastaan... Vaneri - huonoin mutta kestävin, tosin kallein. OSB:tä pidetään parhaana kompromissina.

OSB:tä on valitettavasti vain 11 mm...

Vaneria on kuitenkin esim. 7 mm...

* OSB 11 mm + 6 mm remonttikipsi = 17 mm = ok
* Vaneri 7 mm + 13 mm kipsi = 20 mm
* 13+13 kipsi = 26 ei ok... Uskon myös, että tarvitaan huokoisempaa materiaalia lämpöä varten.. Kun laitat käden kipsiä vasten, se on aina kylmä, kuollut tiivis materiaali...

mitä tehdä, mitä tehdä? täytyy sulkea seinä nyt...

Lastulevy on klassinen. Monet käyttävät tätä yhä. Yksinkertainen kipsilevy toimii myös. Mutta molemmat tarvitsevat cc-mitan, jotta saumat osuvat koolauksiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.