Asunto varhaiselta 50-luvulta. Olen utelias siitä, miten se rakennettiin silloin.
Yksi nauloista veti mukaansa vähän materiaalia, kun olin poistamassa ovenkarmia, ja jätti sopivasti pienen kraatterin, joka näyttää koko seinän poikkileikkauksena. Joten miten rakennettiin silloin? Mitkä ovat eri kerrokset. Onko mahdollista nähdä?
Pinnalla on vaaleanpunainen lateksimaali, huomaan, vanhemman mintunvihreän maalin päällä siitä ajalta, kun se oli uusi.
Sitten näyttää olevan jonkinlaista rappausta jonkinlaisen betonin/sementin ytimen päällä? Arvaan vain.. :) Minulla ei ole super tietoa sellaisesta, mutta haluaisin! :)

Vanha seinä, jossa näkyy kerroksia: pinkki lateksimaali, mintunvihreä maali ja rappaus betonin päällä. Oikeassa reunassa paljasta pintaa.

Claes Sörmland
Muuraus jonkinlaista sinibetonista/kuonakivestä/betonikivestä, joka on rapattu kerroksittain ja maalattu.

Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Murad seinä jonkinlaisesta sinibetonista/kuonan kivestä/betonitiilestä, joka on rapattu kerroksittain ja maalattu.
Ok! Kiitos nopeasta vastauksesta!
Ajattelin levittää tasoitemassan lateksimaalin päälle. Voiko siitä aiheutua kiinnittymisongelmia?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.