Aion tukkia oviaukon. Seinät ovat vuodelta 1939 ja sisältävät lautoja, ruokoa ja rappausta. Päällä on eräänlainen tapettimainen materiaali.

Itse oviaukon ajattelin runkoa ja käyttää OSB- ja kipsilevyjä, jotta siitä tulee tasainen.

Mutta olen epävarma sauman suhteen, joka syntyy uuden, joka on vakaa, ja vanhan seinän väliin. Vanhan seinän sauman lähellä oleva pintakerros joustaa, kun siihen painaa, suurin osa rappauksesta on pudonnut pois.

Miten tulisi täyttää/korjata sauma ja tehdä siitä riittävän vakaa, jotta kaikki olisi lopulta tasaista ja siistiä?

Liitän kuvia...
 
  • Vanhassa talossa olevan oven karmin yläosa, jossa näkyy lautoja ja rapistunutta rappausta. Taustalla ikkuna ja tikkaat.
  • Seinä, jossa näkyy vassia, laastia ja tapettia vuodelta 1939, paljastuneena oviaukon kohdalta ennen paikkaustöitä.
  • Vanha seinä, jossa on näkyvissä puurunko, vassikate ja halkeillut rappaus osittain revityn tapettipinnan alla.
Ainoa mahdollisuus, että se pysyy, on kipsata koko seinä.
 
Stefan N Stefan N sanoi:
Ainoa tapa, että se pysyy kiinni, on laittaa kipsiä koko seinään.
Tarkoitatko koko matkan ylös? (Miten sitten tehdä liitokset sivuilla?)

Vai tarkoitatko, että laitetaan esimerkiksi korjauskipsiä nykyisen seinän päälle, ja vähän paksumpaa kipsiä oviaukkoon?
 
Viimeksi muokattu:
Jälkimmäinen, täytä reikä ja kipsilevy koko seinälle.
 
  • Tykkään
Smoothie ja 1 muu
  • Laddar…
Kun repäisin osan seinästä, korjasin vastaavia vaurioita kipsilaastilla, nyt siitä on tosin kulunut vasta vuosi, mutta toistaiseksi ei ole halkeamia.
 
  • Tykkään
Smoothie
  • Laddar…
Lopulta siitä tuli aika hyvä, pitkän korjauksen ja tasoituksen jälkeen. Toisella puolella (keittiössä) tulee sen sijaan remonttikipsiä.
 
  • Seinä remontoituna, pintakäsittely valmis; lattialla suojapaperi ja teippiä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.