2 276 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Miten seinän sauma tulisi korjata?
Aion tukkia oviaukon. Seinät ovat vuodelta 1939 ja sisältävät lautoja, ruokoa ja rappausta. Päällä on eräänlainen tapettimainen materiaali.
Itse oviaukon ajattelin runkoa ja käyttää OSB- ja kipsilevyjä, jotta siitä tulee tasainen.
Mutta olen epävarma sauman suhteen, joka syntyy uuden, joka on vakaa, ja vanhan seinän väliin. Vanhan seinän sauman lähellä oleva pintakerros joustaa, kun siihen painaa, suurin osa rappauksesta on pudonnut pois.
Miten tulisi täyttää/korjata sauma ja tehdä siitä riittävän vakaa, jotta kaikki olisi lopulta tasaista ja siistiä?
Liitän kuvia...
Itse oviaukon ajattelin runkoa ja käyttää OSB- ja kipsilevyjä, jotta siitä tulee tasainen.
Mutta olen epävarma sauman suhteen, joka syntyy uuden, joka on vakaa, ja vanhan seinän väliin. Vanhan seinän sauman lähellä oleva pintakerros joustaa, kun siihen painaa, suurin osa rappauksesta on pudonnut pois.
Miten tulisi täyttää/korjata sauma ja tehdä siitä riittävän vakaa, jotta kaikki olisi lopulta tasaista ja siistiä?
Liitän kuvia...
Onko mahdollisesti jokin vaihtoehtoinen ratkaisu? Toisen kuin kipsata kaksi kokonaista seinää?
Esimerkiksi "Reparation och kakelfix PF420"? Ja jotain liimaa, jos sitä tarvitaan?
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-spackel/fog/reparation-och-kakelfix-502049/
(Se päätyy luultavasti remonttikipsiin myöhemmässä vaiheessa, ainakin toisella seinällä, josta vanhat keittiökaapit otetaan alas.)
Esimerkiksi "Reparation och kakelfix PF420"? Ja jotain liimaa, jos sitä tarvitaan?
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-spackel/fog/reparation-och-kakelfix-502049/
(Se päätyy luultavasti remonttikipsiin myöhemmässä vaiheessa, ainakin toisella seinällä, josta vanhat keittiökaapit otetaan alas.)
Klikkaa tästä vastataksesi




