Pilarin vaihto tapahtui viime hetkellä, joten tein virheen, kun en antanut myyjän sahata palkkia puolestani. Luulin, että sen ratkaiseminen paikan päällä olisi helppoa.
Mutta nyt olen hieman epävarma. 14 cm paksu. Upotussahani ei kykene sahaamaan tuohon syvyyteen - joten minun on tehtävä leikkaus kummallekin puolelle. Itse asiassa leikkauksen ei pidä olla aivan suora vaan mieluiten hieman vino, sillä pilarit ovat hieman vinossa.
Vai pitäisikö käyttää pistosahaa, riskillä että jäljestä tulee epätarkka.
Tai moottorisahaa.. Tulos voi olla karkea ja herkempi vaurioitumaan?
Miten te olisitte tehneet? (pystysuora leikkaus siis tarkoitus)
Tuleeko se halkaista vai pilkkoa? (Tulkitse tekstin niin, että se pitäisi halkaista)
Mikä on lopullinen tavoite?
Miksi se pitäisi halkaista?
Vaaditaanko pinnalta/lopputyöstöltä jotain erityistä?
Onko ikkunoille varauksia vai pitääkö koko palkin pituus halkaista?
Olen miettinyt, onko todellakin tarpeen halkaista se paikan päällä.
Käytä upposahaa tai käsipyörösahaa ja ota sitten loput käsisahalla.
Sen jälkeen höylää epätasaisuudet.
Ja jos se vain pitää pilkkoa, se on helposti tehty käsisahalla...
Aion rakentaa uuden seinän, ja jotta uusi seinä olisi suora, se on tällä hetkellä niin kaukana ulkona. Pylväs oli hieman liian suuri mitoiltaan, ja myös perustus ei ole linjassa. Jokainen sentti, jonka voin voittaa, olisi hyödyksi, jotta vältyttäisiin seinän rakentamiselta ulospäin. Lähestyy katon loppua.
(uusi seinä on tällä hetkellä ehkä 5-6 cm alkuperäisestä paikastaan ulkona, jotta saataisiin seinä suoraksi)
Paneeli tulee pylvään päälle. Joten pinta ei ole tärkeä, kunhan se ei ole tarpeettoman herkkä.
Ensin ajattelin laittaa paneelin pylvääseen asti, jotta paneeli ja pylväs ovat samassa linjassa. Ja sitten pellittää pylvään. Mutta se ei tunnu oikealta tehdä niin.
Upotussaha molemmilta puolilta pitäisi olla muutaman mm:n tarkkuudella, ja sitten loput sahalla tai tiikerisahalla. Lopeta parilla höylänvedolla saadaksesi siistiä. Niin olisin tehnyt...
Tigersaha on toivoton, käytä moottorisahaa, jos ketju on terävä, se on hoidettu 20 minuutissa. Muuten, kuten aiemmin sanottu, selkäsa siihen, yksi parhaista työkaluista, kun rakentaa.
Millaiset ruuvit minun tulisi käyttää kulmateräksiin, jotka kannattavat pitkiä, painavia reglariani?
Luulen, että ne ovat 45x140
Käytin ruostumattomia kiinnitysruuveja. Reglar kestävät painoni, kun olen kokeillut seistä niiden päällä. Kuitenkin eräs kollega reagoi ruuvivalintaan, joten aloin hieman epäillä, teenkö väärin.
Mja.. Nja.. Voin näyttää kuvan kesäprojektista.
Tiedän, että kokoonpanoruuvit ovat vähän pehmeitä, mikä on hyvä asennettaessa, koska pää mukautuu vaikka olisi hieman vino, mutta mutta pelkään, että ne voivat katketa lopulta tässä rakentamisessa kun ei haluaisi. katso liitettä 117651
Kuten näette oikealla olevan pilarin.. palkit työntyvät hieman ulos.. juuri jotta seinä olisi suora.. siksi sahata vasemmanpuoleisin ja työntää loput sisään.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.