anders07 anders07 sanoi:
Ei, mutta voi olla helpompaa laittaa fibercementtilevyjä ja sitten rapata niiden päälle... Silloin tiedät, että se kestää.

Mielestäni rappaus näyttää hieman liian terävältä/kiiltävältä ollakseen kalkkirappaus, mutta on vaikea sanoa varmasti kuvista.
Se voi olla kalkkirappaus alun perin ja joku on korjannut sen sementtilaastilla, minkä vuoksi se murenee.
 
  • Vanha kipsiseinä ja kaakeliuuni, osittain purettu. Kipsipalat lattialla, taustalla ikkuna ja rakennustyövaiheita näkyvissä.
Sortuneet massat, vinkkejä?
 
P
N nalli sanoi:
Sortui paljon, vinkkejä?
Poista kaikki irtonainen ja tee testi nähdäksesi, voitko ratkaista asian itse vai tarvitsetko jonkun ammattilaisen apua.

Onko savupiippu tarkastettu ja hyväksytty?
 
  • Tykkään
cpalm
  • Laddar…
maxmsm sanoi:
Poista kaikki irtonainen ja tee koe nähdäksesi, voitko ratkaista sen itse vai pitäisikö sinun palkata joku.

Onko savupiippu tarkastettu ja hyväksytty?
Luulen, ettei savupiippua ole tarkoitus käyttää
 
P
N nalli sanoi:
En usko, että savupiippua pitäisi käyttää
Se on kaunis kaakeliuuni sinulla, joten mieti sitä vähän.
 
  • Tykkään
cpalm
  • Laddar…
P
Älä unohda kostuttaa kunnolla ennen puhdistusta ja pidä kosteana muutaman päivän ajan sen jälkeen, mikä on mitä olen oppinut, valitettavasti ei ole linkkiä...
 
  • Tykkään
nalli
  • Laddar…
C
N nalli sanoi:
Paljon romahtanut, vinkkejä?
Jatka kaikkien irtonaisten "palojen" poistamista, jätä vain jäljelle se, mikä on homogeenista. Palat, jotka ovat löysällä, eivät valitettavasti ole säilyttämisen arvoisia, vaikka ne olisivat "kiilautuneet". Onko kyseessä vain laasti, vai irtoaako myös kokonaisia kiviä? Vähän vaikea nähdä, mutta se näyttää olevan luonnonkivimuuri ennemmin kuin tiilit? Jos kivet alkavat irrota, on ehkä syytä soittaa jollekin kokemusta omaavalle.

Nyt se alkaa lisäksi näyttää savilaastilta(?). Tuntuuko sinusta, että olet tullut uuteen "kerrokseen"? Savilaastin voit liuottaa veteen ja käyttää uudelleen, jos näin on.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
maxmsm sanoi:
Älä unohda kostuttaa kunnolla ennen puhdistamista ja pidä kosteana muutaman päivän ajan sen jälkeen, mikä on mitä olen oppinut, valitettavasti ei linkkiä...
Kiitos kaikista vinkeistä ja kärsivällisyydestä ☺️
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Jatka kaikkien irtonaisten "kappaleiden" poistamista, jätä vain jäljelle se, mikä on homogeenista. Valitettavasti löysät kappaleet eivät ole säästämisen arvoisia, vaikka ne olisivatkin "kiilattuja". Onko se vain laastia, vai irtoaako myös kokonaisia kiviä? Vähän vaikea nähdä, mutta näyttää siltä, että se voi olla luonnonkivimuuri pikemminkin kuin tiiliseinä? Jos kivet alkavat irrota, on ehkä syytä soittaa jollekin kokeneemmalle.

Nyt näyttää lisäksi siltä, että se on savilaastia(?). Koetko, että olet tullut uuteen "kerrokseen"? Savilaastin voit hyvin liuottaa veteen ja käyttää uudelleen, jos se on tarpeen.
Kiitos kaikista vinkeistä ja kärsivällisyydestä ☺️
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.