Hei, minulla on sisustettu kellari lattialämmityksellä. Seinät ovat rappattuja ja rosoisia, ehkä sitä kutsutaan rapatuksi? Joka tapauksessa en halua tuota rosoista pintaa, vaan jotain sileämpää sijaan. Kysyn, onko jollakin vinkkejä, miten voisin helposti korjata sen?

Voinko tasoittaa sen? Siihen on maalattu päälle joten luulisin, että se ei tartu?
Voiko poistaa pelkästään "rappaus"? Miten?
Laitan kaksi kuvaa, lähikuva ja seinästä.

• Kuva alaikkunasta ja epätasaisesta rapatusta seinästä, ikkunalaudalla kasvi ja kaksi sylinterimäistä esinettä.
  • Kuvassa on rapatun seinän yksityiskohta, jossa näkyy karkea pinnoite.
  • Tykkään
Martin Berg
  • Laddar…

Paras vastaus

Siitä oli artikkeli viimeisimmässä Gör Det Själv -lehdessä. Ensin on hiottava huiput alas joko käsihiomakivellä tai kulmahiomakoneen hiomakupilla. Sitten levitetään tasoitusmassaa, esimerkiksi kipsilaastia. Kuten sanottu, paljon työtä.

• Tykkään
Martin Berg
  • Laddar…
T Trrttsch sanoi:
Siitä oli artikkeli viimeisimmässä Gör Det Själv -lehdessä. Ensin täytyy hioa huiput alas joko käsihiomakivellä tai hiomalaikalla kulmahiomakoneessa. Sitten laaja tasoitus esimerkiksi kipsilaastilla. Paljon työtä siis.
Onko se todella tarpeellista hioa, olisin vain tasoittanut, jos se on kuivaa siis.

Oveja sanoi:
Onko todella tarpeen hioa, olisin vain tasoittanut, jos se on kuiva siis.
On kyllä vaikea saada tasoitus pysymään jos se on maalattu.

• Tykkään
Martin Berg ja 1 muu
  • Laddar…
T Trrttsch sanoi:
On varmaan vaikeaa saada tasoitetta pysymään jos se on maalattu.
Olisin kokeillut, niin rosoinen kuin se on. On varmaan vaikeaa poistaa sitä maalia?

Oveja sanoi:
Olin kokeillut, niin piikikäs kuin se onkin. Voi olla vaikeaa poistaa sitä väriä?
Ehkä voit laittaa primern ensin, jos väri olisi ongelma? Voitko kokeilla, niin minun ei tarvitse? Minulla on seinä sydämen muotoinen, joka on liian piikikäs makuuni ;)

A ati sanoi:
Ehkä voivat käyttää primeria ennen, jos väri olisi ongelma? Voitko testata niin minun ei tarvitse? Minulla on sydänseinä, joka on liian rosoinen makuuni ;)
Hei kaikille, nyt olen edennyt työssäni..... ratkaisu, joka toimii minulle, on karkeaimuri kytkettynä kulmahiomakoneeseen, jossa on suojakuori niin, että Lütsen ei pölyä koko huonetta, ja siinä timanttihiomapää.

Ostin ensin huonon levyn Julasta, mutta se ei toiminut ollenkaan, joten siirryin Biltemaan, ja se olisi toiminut, ellei se olisi ollut liian matala, joten se ei yltänyt, kun suojakuori oli kulmahiomakoneessa. Lopulta löysin sopivan Beijerillä. Nyt olen tehnyt noin kaksi kolmasosaa, työskentelen vain silloin tällöin, kun on aikaa. Tehokasta aikaa kaikkien tarvikkeiden hankkimisen jälkeen ehkä 15 tuntia tai niin. Mukaan lukien paljon imurointia lattialla, kaikki ei mene imuriin. Olen käyttänyt ehkä 12 pölypussia myös.

Tässä muutamia kuvia siitä, miltä seinä näyttää, ja lisäksi siellä näyttää olevan vanhojen reikien täpliä. Samoin seinä, jossa on tiiliseinä maalin takana.

Mielestäni siitä tulee hyvä, haluan hieman rosoisen ulkonäön, joten aion maalata sen kalkkimaalilla muutamassa kerroksessa. Seinä kalkkimaalilla, jossa vanhoja reikiä. Vasemmalla puoli näkyy tasoittamaton osa, oikealla osa työkalusta alakulmassa. Tegelmuuri osittain raaputettuna siten, että vanhoja maalikerroksia on yhä jäljellä joissakin kohdin, mikä luo ruffin ilmeen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
  • Vau
sofftis ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.