4 188 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Miten poistaa piikikäs "rapattu pinta" kellarin seinästä
Hei, minulla on sisustettu kellari lattialämmityksellä. Seinät ovat rappattuja ja rosoisia, ehkä sitä kutsutaan rapatuksi? Joka tapauksessa en halua tuota rosoista pintaa, vaan jotain sileämpää sijaan. Kysyn, onko jollakin vinkkejä, miten voisin helposti korjata sen?
Voinko tasoittaa sen? Siihen on maalattu päälle joten luulisin, että se ei tartu?
Voiko poistaa pelkästään "rappaus"? Miten?
Laitan kaksi kuvaa, lähikuva ja seinästä.
Voinko tasoittaa sen? Siihen on maalattu päälle joten luulisin, että se ei tartu?
Voiko poistaa pelkästään "rappaus"? Miten?
Laitan kaksi kuvaa, lähikuva ja seinästä.
Levitä tasoite on varmaankin nopein. En usko, että on hiomapaperia, joka puree siihen.
Timanttihiomapää kulmahiomakoneessa on vaihtoehto, mutta silloinkin sinun täytyy tasoittaa.
Mahdollisesti tällainen:
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...01agDmUuL2RXIb1Sv6E15-2Mt7rLZsDsaAjiREALw_wcB
mutta.... PALJON työtä. Helpompi tasoittaa alusta alkaen.
Timanttihiomapää kulmahiomakoneessa on vaihtoehto, mutta silloinkin sinun täytyy tasoittaa.
Mahdollisesti tällainen:
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...01agDmUuL2RXIb1Sv6E15-2Mt7rLZsDsaAjiREALw_wcB
mutta.... PALJON työtä. Helpompi tasoittaa alusta alkaen.
Paras vastaus
Siitä oli artikkeli viimeisimmässä Gör Det Själv -lehdessä. Ensin on hiottava huiput alas joko käsihiomakivellä tai kulmahiomakoneen hiomakupilla. Sitten levitetään tasoitusmassaa, esimerkiksi kipsilaastia. Kuten sanottu, paljon työtä.
Onko se todella tarpeellista hioa, olisin vain tasoittanut, jos se on kuivaa siis.T Trrttsch sanoi:
Hei kaikille, nyt olen edennyt työssäni..... ratkaisu, joka toimii minulle, on karkeaimuri kytkettynä kulmahiomakoneeseen, jossa on suojakuori niin, että Lütsen ei pölyä koko huonetta, ja siinä timanttihiomapää.A ati sanoi:
Ostin ensin huonon levyn Julasta, mutta se ei toiminut ollenkaan, joten siirryin Biltemaan, ja se olisi toiminut, ellei se olisi ollut liian matala, joten se ei yltänyt, kun suojakuori oli kulmahiomakoneessa. Lopulta löysin sopivan Beijerillä. Nyt olen tehnyt noin kaksi kolmasosaa, työskentelen vain silloin tällöin, kun on aikaa. Tehokasta aikaa kaikkien tarvikkeiden hankkimisen jälkeen ehkä 15 tuntia tai niin. Mukaan lukien paljon imurointia lattialla, kaikki ei mene imuriin. Olen käyttänyt ehkä 12 pölypussia myös.
Tässä muutamia kuvia siitä, miltä seinä näyttää, ja lisäksi siellä näyttää olevan vanhojen reikien täpliä. Samoin seinä, jossa on tiiliseinä maalin takana.
Mielestäni siitä tulee hyvä, haluan hieman rosoisen ulkonäön, joten aion maalata sen kalkkimaalilla muutamassa kerroksessa.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi