2 519 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Miten poistaa kaakelit?
Minulla on kaakeliuuni, josta minun täytyy poistaa kaksi kaakeli, jotta pääsen käsiksi peltiin (joka tarvitsee puhdistusta). En kuitenkaan tiedä, miten saan kaakelit irti ehjinä. Kun työ on valmis, ajattelin laittaa kaakelit takaisin paikoilleen. Onko kellään vinkkejä?
??? Kaakeliuuni ei oikeastaan koostu laatoista, vaan enemmänkin kakkupaloista, jotka on muurattu alhaalta ylöspäin. Täytyy varmaan yrittää puhdistaa toisella tavalla, tai sitten purkaa koko uuni (mikä on iso työ) ja muurata se uudestaan (yhtä iso työ jälleen) päästäkseen käsiksi tavaroihin.
Uskon, että itse laatat ovat tavallisia laattoja. Sisäosa on kuitenkin jonkinlainen lohko, jotka on pinottu päällekkäin. Luulen, että on mahdollista porata itsensä läpiluukkuun ilman, että koko uunia tarvitsee purkaa, mutta ensin minun täytyy poistaa kaksi laattaa.
Sellaisesta kaakeliuuniesta en ole koskaan kuullut. Mutta ota mielellään muutamia kuvia, niin näen. Aina hauskaa oppia uusia asioita.
Jos kyseessä on tavallinen, vanhanaikainen, kaakeliuuni, on varmaan vaikeaa (tai mahdotonta) poistaa ja laittaa takaisin kaksi kaakelia keskeltä.
Miten pelti on kiinnitetty? Lähellä yläosaa? Silloin on varmaan parasta poistaa kaikki yläpuolella olevat osat, puhdistaa ja sitten laittaa takaisin.
Jotta saat irti kaakelit vanhasta kaakeliuunista, joka on muurattu oikealla (perinteisellä) tavalla, kostuta pyyhe ja aseta se yläosaan. Seuraavana päivänä yläkerrosten savi on pehmentynyt tarpeeksi, jotta voit irrottaa ne. Jos haluat poistaa useampia kerroksia, kostuta pyyhe uudelleen ja odota vielä päivä.
/ Fredrik
Miten pelti on kiinnitetty? Lähellä yläosaa? Silloin on varmaan parasta poistaa kaikki yläpuolella olevat osat, puhdistaa ja sitten laittaa takaisin.
Jotta saat irti kaakelit vanhasta kaakeliuunista, joka on muurattu oikealla (perinteisellä) tavalla, kostuta pyyhe ja aseta se yläosaan. Seuraavana päivänä yläkerrosten savi on pehmentynyt tarpeeksi, jotta voit irrottaa ne. Jos haluat poistaa useampia kerroksia, kostuta pyyhe uudelleen ja odota vielä päivä.
/ Fredrik
Klikkaa tästä vastataksesi