Hakkasin pois laattoja kellarissa ja se meni hyvin, mutta nyt on jäljellä joku vanha kiinnityslaasti... kuinka ihmeessä sen saa pois tehokkaasti? Käytin vähän piikkauskonetta, mutta se vie ikuisuuden eikä ole kovin tehokasta Kellariseinä, josta on poistettu laatat, mutta vanhaa laattaliimaa on yhä jäljellä.
 
Leveä taltta bilmaskiinissa.
 
Jos sinulla on tilaa, se voidaan tasoittaa tasoitteella. Fix näyttää olevan samassa korkeudessa ja siten tasoitteen kanssa, vedä leveällä kumilastalla fixin päältä, niin siitä tulee tasainen.
 
  • Haha
Jansson69
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Jos sinulla on tilaa, niin voi tasoittaa tasoitemassalla. Kiinnikemassa näyttää olevan saman korkuinen, joten tasoitteella, vedä leveällä kumilastalla kiinnikemassan yli niin se tasoittuu.
Mietin 🤔 miksi käytetään tasoitemassaa seinällä? Ja miten se pitäisi tehdä?

Jos se pitää poistaa, niin olisin piikannut sen alas leveällä taltalla ja hionut pinnan betonihiomakoneella, esim. flexkone.

Jos se pitää jättää paikoilleen, olisin tasoittanut seinän.

Ps, haluan vain mainita, että kiinnikemassa voi sisältää asbestia, jos se on "asbestiajalta".
 
H HSP sanoi:
Mietin 🤔 miksi käytetään tasoitetta seinässä? Ja miten se pitäisi tehdä?

Jos se pitää poistaa, olisin piikannut leveällä taltalla ja hionut pinnan betonihiomakoneella, kuten joustomaskiinilla.

Jos sen pitää jäädä, olisin tasoittanut seinän.

Ps, haluan vain mainita, että kiinnityslaasti voi sisältää asbestia, jos se on "asbestiajalta"
Näin sen niin, että kyseessä oli lattia, kuva oli hieman väärinpäin.: Ehkä tasoittaa kiinnityslaastien väliin, muuten vain piikata alas. Jos se on betonia, se menee kohtalaisen hyvin, mutta jos se on leca-harkkoa, kevytbetonia tai tiiltä, mukaan tulee suuria palo. Ehkä isoja reikiä seurauksena.
 
  • Tykkään
HSP
  • Laddar…
En tiedä oikein, millaista vanhaa fix:stä on kyse, mutta 30+ vuotta on ainakin.

Talttaaminen on täysin toivotonta, koska ei ole hyvää "kanttia" mihin painaa. Olen hionut 40 paperin kanssa, mutta se vie ikuisuuden ja kuluttaa paperia sekä pölyää (vaikka onkin imuri...). 2x2m huone ja sillä tahdilla, jolla nyt hion, on se vähintään 2 kokopäivän työ.

Seinän tasoittaminen voisi olla mahdollista, mutta seinän alaosa 1/3 seuraa fix:ää laattojen kanssa.

Sekin on järkyttävä työ, joten näyttää siltä, että on vain jatkettava hiontaa...
 
Vuokraa flexmaskiini, dammsugare (stoftavskiljare) ja dammfälla niin teet sen muutamassa tunnissa...

Jos nyt hiot, rajaa tila ja käytä kunnon hengityssuojain.
 
Seuraava ongelma on, mitä seinille pitäisi tehdä? Osa on kovaa rappausta, joka istuu tiukasti, ja osa on aivan sileä, missä kiillotus on hiottu. Kolme sisäseinää ovat 110 % kuivia, mutta ulkoseinässä on varmasti jonkin verran kosteutta, onhan se vanha kellari. Helpoin tapa olisi, jos olisi jotain tasoitetapaisen, jotta voisin tasoittaa kaiken.

MUTTA en tiedä, mikä tasoite/laasti toimisi. Jos sen pitäisi hengittää, pitäisi olla jotain kalkkilaastia ilmeisesti, mutta en voi rapata kaikkia seiniä uudestaan, se tuntuu liioittelulta eikä se todennäköisesti tartu sileisiin kohtiin.

Casco Seinätasoite Wallcraft oli mielessäni hetken, mutta luin, että se on tiivis ja "muovinen" ja ei toimi yhdessä hengittävän mineraalimaalin kanssa...

En välitä minkälaisen viimeistelyn siitä saa, karhea tai sileä, mutta olisi mieluusti yhtenäinen.

Vinkkejä??
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.