Y
Vaikka voin kokeilla itse, mielestäni on hauskaa nähdä, miten muut olisivat ratkaisseet ongelman.

Minulla on kaksi pilaria, vaihdoin toisen. Porasin ehkä reiän hieman väärin raudoitustangolle, joka menee ylös betoniperustasta pilarin sisään. Joten en tiedä, voinko saada pilarin lähemmäs.

Pilarin asentaminen vaati kaivinkoneen, johon minulla ei ole nyt pääsyä, joten en voi nostaa pilaria pois.

Ajattelemani vaihtoehdot:
* Onnistua puristamaan puristimilla?
* Iskeä lekalla?
* Käyttää tukia ja tunkkia keventämään yläpuolella olevia palkkeja. (työlästä).

Mutta, miten te olisitte tehneet? :)

Kaksi puupilaria, joista toinen hieman vinossa. Ruosteinen metalliosa, ja pilarin läpi menevä metallitanko näkyvissä. Taustalla rakennustelineitä.

Pari pidempää pulttia tai kierrevartta voidaan upottaa puuhun.

Pumba sanoi:
Pari pidempää pulttia tai kierrevartta, voi upottaa puuhun.
+1

Lyö sinne joku reikälevy molemmille puolille, ylös ja alas, niin se pysyy varmaan kunnes puu mätänee.

Y
Se voisi olla fiksua. Mutta juuri nyt mielestäni kulma on niin suuri, että olisi luultavasti tyhmää porata suoraan molempien läpi ja ruuvata ne yhteen. Jossain vaiheessa kulma ei ole oikea kierretangolle niin sanoakseni.

Tai eikö mielestänne ole ongelmaa?

Tanko taipuu.

Protte

prototypen sanoi:
Kierrevarsitanko taipuu.

Protte
Ei tarvitse myöskään porata reikää tarkalleen halkaisija, sen voi tehdä isommaksi ja käyttää 2 laippamutteria, prikkoja tai vastaavaa, silloin jää vähän säätövaraa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.