719 lukukertaa ·
4 vastausta
719 lukukertaa
4 vastausta
Miten he...
Hei! Ensimmäinen ketju, mutta luulen, että olen ollut täällä aiemmin?
Kyse on portista eräässä sisäkaupungin talossa Tukholmassa. Passiivisessa ovessa on liukupultit ylhäällä ja alhaalla. Alempi pultti lukkiutuu lattian reikään, mikä luullakseni on graniittia? Suuri lattialaatta, joka ulottuu hieman ulos ja sisään. Pultin reikä on suurentunut ehkä sadan vuoden portin paukuttelusta. Kysymys on, miten reiän saa pienemmäksi fiksulla ja kestävällä tavalla? Olen miettinyt pienen putkenpätkän asentamista. Poraa reikä oikeaan kokoon ja syvyyteen, ja sitten aseta putkenpätkä paikalleen ja täytä putken ja kiven väli jollakin aineella. Vaihtoehtoisesti ottaa lattateräs ja porata reikä pultille ja ruuvata se lattiaan oven alapuolelle. Edellyttäen, että on tilaa lattian ja oven välissä. Ideoita ja ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan. Lasse
Kyse on portista eräässä sisäkaupungin talossa Tukholmassa. Passiivisessa ovessa on liukupultit ylhäällä ja alhaalla. Alempi pultti lukkiutuu lattian reikään, mikä luullakseni on graniittia? Suuri lattialaatta, joka ulottuu hieman ulos ja sisään. Pultin reikä on suurentunut ehkä sadan vuoden portin paukuttelusta. Kysymys on, miten reiän saa pienemmäksi fiksulla ja kestävällä tavalla? Olen miettinyt pienen putkenpätkän asentamista. Poraa reikä oikeaan kokoon ja syvyyteen, ja sitten aseta putkenpätkä paikalleen ja täytä putken ja kiven väli jollakin aineella. Vaihtoehtoisesti ottaa lattateräs ja porata reikä pultille ja ruuvata se lattiaan oven alapuolelle. Edellyttäen, että on tilaa lattian ja oven välissä. Ideoita ja ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan. Lasse
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 616 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 616 viestiä
On olemassa useita epoksiliimalajeja, jotka voisivat sopia.L Lars Karlsson2942 sanoi:
- puhdista porattu reikä erittäin huolellisesti
- laita vähän epoksia pohjalle ennen putken sisäänlyöntiä, niin putki "valetaan" kiinni pohjaan
- lyö putki sisään
- esilämmitä putki ja kivi kuumailmapistoolilla
- täytä kaikki putken ulkopuoliset onkalot epoksilla
- lämmitä kokonaisuus uudelleen kuumailmapistoolilla (mahdollisesti sinun pitäisi laittaa ohut "tulppa" putken pohjalle, jotta epoksi ei "nouse ylös" siellä lämmitettäessä)
Mutta uskon, että on parempi odottaa lämpimämpää ja kuivempaa vuodenaikaa, suurempi mahdollisuus onnistua liimauksessa sitten ;-)
Kiitos!Mats-S sanoi:
Saatavilla on useita epoksiliimatyyppejä, jotka saattaisivat sopia.
- puhdista porattu reikä erittäin huolellisesti
- laita hieman epoksia pohjalle ennen kuin lyöt putken sisään, jotta putki "valetaan" kiinni pohjaan
- lyö putki sisään
- lämmitä putki ja kivi kuumailmapuhaltimella
- täytä kaikki putken ulkopuoliset ontelot epoksilla
- lämmitä koko järjestelmä uudelleen kuumailmapuhaltimella (Mahdollisesti sinun kannattaa laittaa ohut "tulppa" putken pohjalle, jotta epoksi ei "nouse ylös" lämmittäessäsi)
Mutta luulen, että on parempi odottaa lämpimämpää ja kuivempaa vuodenaikaa, jolloin liimaamisessa on parempi onnistumisen mahdollisuus ;-)
Ne olisi voineet toimia vähän hitsaamalla espanjoletten, joka menee kiveen, paksuntamalla sitä hieman.
Kyllä, mutta sen pitää nousta ylös myösT Timmermannen77 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi