Hei,
Olen rakentamassa taloa ja aion asentaa portaat alla olevan kuvan mukaisesti. Toimittajaa ei ole vielä valittu. Tällä hetkellä olen tekemässä seiniä ja yritän selvittää, mitä vaaditaan, jotta seinät pystyvät kantamaan portaiden kuorman. En ole saanut hyvää vastausta toimittajalta, jonka kanssa olen aiemmin puhunut, ja ajattelin kokeilla täällä.
Käsittääkseni kuorma pitäisi pääasiassa kantaa lattian ja ulkokaaren porraspalkin kautta. Molemmat ulkokaaren seinät ovat ulkoseiniä, jotka olen harventanut 28x70:llä ja ajattelin laittaa 11 mm OSB-levyä ja kipsiä päälle. Olen kuitenkin epävarma, onko niihin sopivaa kiinnittää portaat.
Ajattelen, että täällä on varmasti monia, jotka ovat rakentaneet seiniä ja asentaneet portaita, jotka voivat antaa vinkkejä?
Kiitos etukäteen!
Kysymykseen ei ole yksiselitteistä vastausta. Se riippuu ennen kaikkea siitä, miten portaat rakennetaan. Kolmella pilarilla, yksi kulmassa ja yksi molemmilla puolilla, missä portaat päättyvät, seinien ei tarvitse kantaa lainkaan kuormia. Jos harkitset vangpalkkien kiinnittämistä seiniin, OSB ja 28x70 mm eivät ole etuja ennen kuin päästään seinään. Materiaalilla ulkoseinissä on myös merkitystä tässä tapauksessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.