11 455 lukukertaa ·
10 vastausta
11k lukukertaa
10 vastausta
Mitä tehdä tälle savupiipulle? (kuva)
Hei!
uusi jäsen täällä, nimeni on Johan ja olen puuseppä, työskentelen prefabrikaatiota harjoittavassa yrityksessä,
nyt minulla on vähän pohdintoja siitä, mitä voisin tehdä tämän savupiipun kanssa korjatakseni sen halvimmalla tavalla. Ajatukseni on irrottaa rikkinäiset kivet sekä muurata/laastata uudelleen se, mikä on huonosti kunnossa. Toinen puoli näyttää hieman paremmalta kuin toinen. Onko suositeltavaa käyttää jotain erityistä laastia? Onko jotain muuta huomioitavaa?
uusi jäsen täällä, nimeni on Johan ja olen puuseppä, työskentelen prefabrikaatiota harjoittavassa yrityksessä,
nyt minulla on vähän pohdintoja siitä, mitä voisin tehdä tämän savupiipun kanssa korjatakseni sen halvimmalla tavalla. Ajatukseni on irrottaa rikkinäiset kivet sekä muurata/laastata uudelleen se, mikä on huonosti kunnossa. Toinen puoli näyttää hieman paremmalta kuin toinen. Onko suositeltavaa käyttää jotain erityistä laastia? Onko jotain muuta huomioitavaa?
Se vie varmaankin yhtä kauan yrittää saada kuntoon jäätyneen savupiipun, (siitä ei kuitenkaan tule hyvä) kuin purkaa se ja muurata uusi.
Oletan, että kyseessä on vanha talo "uudella" betonikatolla, jossa savupiippu sai pysyä mukana vielä hetken. Nyt sinulla on mahdollisuus saada tiiliä, jotka ovat samanvärisiä kuin muu katto.
Mitä tulee antenniin, voikin pohtia, ovatko sen nauhat ne, jotka pitävät savupiipun kasassa :
Oletan, että kyseessä on vanha talo "uudella" betonikatolla, jossa savupiippu sai pysyä mukana vielä hetken. Nyt sinulla on mahdollisuus saada tiiliä, jotka ovat samanvärisiä kuin muu katto.
Mitä tulee antenniin, voikin pohtia, ovatko sen nauhat ne, jotka pitävät savupiipun kasassa :
Juttelin muurarimme kanssa, kun valusimme putkiamme. Silloin hän sanoi, että yksi pahimmista rasitteista tulee juuri TV-antennista, kun tuulee. Jännitteitä saumojen kohdissa, jotka löystyvät ja imevät kosteutta syksyllä/talvella, mikä sitten "räjähtää" pakkasilla. Suositus: siirrä antenni erilliseen kiinnitykseen harjalle tai vastaavaan. Varmista sitten, ettet pudota mitään kiveä putkeen, kun nostat. Muuten sinulla on ongelma = hakkaa savupiippu auki sisältäpäin.
Terveisin Magnus (sama ongelma mutta odotan vielä vähän)
:'(
Terveisin Magnus (sama ongelma mutta odotan vielä vähän)
:'(
ahh voin kuvitella sen, antenni lähtee kuitenkin, paraboli siitä tulee 
"puolikas" savupiippu näyttää ihan hyvältä, katson voiko sitä parantaa niin, että se hyväksytään, ja sitten voi tehdä uuden myöhemmin, on paljon muuta, mikä on hauskempaa tehdä ensin...
"puolikas" savupiippu näyttää ihan hyvältä, katson voiko sitä parantaa niin, että se hyväksytään, ja sitten voi tehdä uuden myöhemmin, on paljon muuta, mikä on hauskempaa tehdä ensin...
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 400 viestiä
Kattoluukku on kriittinen kohta - miltä se näyttää siellä? Vanhan roinan kanssa turha nysvääminen johtaa usein enemmän työhön ja rahaan lopulta.
Älä poista antennia, koska savupiippu kaatuu luultavasti hehe... 
Ainoa mitä voi tehdä on purkaa ja muurata uudelleen... kunto sisäpuolella ei varmaankaan ole niin hyvä ulkopuolen perusteella. Pääseekö siihen käsiksi ullakolta??
Ainoa mitä voi tehdä on purkaa ja muurata uudelleen... kunto sisäpuolella ei varmaankaan ole niin hyvä ulkopuolen perusteella. Pääseekö siihen käsiksi ullakolta??
ei ullakolle pääse käsiksi mihinkään, mutta siellä savupiippu näyttää todella hyvältä, ja se näyttää paljon paremmalta muilla kahdella sivulla, jotka eivät ole kuvassa, ei ollenkaan pakkasrapautumista, katsotaan mitä teen, mitä mahtaa maksaa palkata muuraaja tekemään uusi huippu? kuinka kauan kestää tehdä itse?
Yksi idea on ehkä puhdistaa se ulkopuolelta, jos se on ehjä sisältä.
Klikkaa tästä vastataksesi