Olen yrittänyt sekoittaa pieniä määriä sellaista valmista fi betonia, jota löytyy esim. byggmaxista.
Puhumme noin 1kg betonista ja vedestä, joka lasketaan pakkauksessa ilmoitetun määrän mukaan. En muista tarkalleen, mutta se oli kai jokunen dl tai 2 per kg betonia.

Minun piti tehdä 2 porattua reikää perustukseen, jotta voisin porata taas lähelle niitä.

Kostutin reiän kevyesti ennen kuin tungin siihen betonia ja peitin teipillä säilyttääkseni kosteuden betonin kovettumisen aikana.

Muutaman päivän kuluttua tunsin sormella ja pystyin murskaamaan betoninsormen vain sormenpäillä. Pystyin ottamaan poran käsin ja poistamaan uuden betonin reiästä.

Onko joku, joka tietää mitä teen väärin? Olen valanut suurempia perustuksia aiemmin, joissa olen käyttänyt samaa säkkiä ja ne ovat kivenkovia.

Olisin erittäin iloinen vinkeistä.

Arvaus nyt, mutta voisi olla niin, että betonin ainesosat eivät ole tasaisesti jakautuneet säkissä, joten kun otat pienempiä määriä säkistä, sementin määrä suhteessa muihin ainesosiin on väärä.

• Tykkään
Peter_Ker ja 1 muu
  • Laddar…
D
Kastele niin perkeleesti, jos on pienempiä reikiä. Vanha betoni imee kosteuden siitä, mitä lyöt päälle.
Idioottikysymys, mutta käytätkö jotain laastin/ betonin tyyppistä etkä yhtä säkkiä puhdasta sementtiä? On tapahtunut…

• Tykkään
MultiMan
  • Laddar…
P
A Axiotrade sanoi:
Olen yrittänyt sekoittaa pieniä määriä sellaista valmista fi betonia, jota löytyy esim. byggmaxista.
Puhumme noin 1 kg betonista ja vedestä lasketaan sen määrän mukaan, joka ohjeissa mainitaan pussissa. En muista tarkkaan, mutta se oli kai joku dl tai 2 per kg betonia.

Piti tehdä 2 porattua reikää perusmaahan, jotta niihin voisi porata uudelleen lähelle.

Kosteutin reiän kevyesti ennen kuin työnsin betonin sisään ja peitin teipillä säilyttääkseni kosteuden sillä aikaa kun betoni kovettuu.

Muutaman päivän kuluttua tunsin sormella ja saatoin murentaa betonin sormenin. Saatoin ottaa poran käsin ja poistaa uusi betoni reiästä.

Tietääkö joku, mitä teen väärin? Olen valanut suurempia perustuksia aiemmin samalla tyyppisellä säkillä ja ne ovat kovan luokan.

Olisin erittäin iloinen vinkeistä
Hieno betoni on tarkoitettu valamiseen, ei pienten reikien paikkaamiseen, sinun on ostettava betonin korjausmassa, jos haluat onnistua..
Esimerkiksi tämä:

https://www.se.weber/betong-cement-vagglagning/reparationsbetong/weber-rep-45-reparationsbruk

Porareiän täyttäisin ankkurimassalla.

• Tykkään
Peter_Ker
  • Laddar…
MultiMan
D Drburr sanoi:
Kastelen vettä pirusti, jos reiät ovat pieniä. Vanha betoni imee itseensä kosteuden siitä, mihin lyöt.
Tyhmä kysymys, mutta käytätkö tyyppiä sementtilaasti/betoni etkä pelkkää sementtiä? Sitä on tapahtunut...
Uskon tähän myös. En oikeastaan tiedä mitään betonivalusta, mutta olen yrittänyt perehtyä asiaan ja saanut vinkkejä. Mukana oli se, että jos kaadat kuivaan maahan (kuten minun tapauksessani), tarvitaan runsaasti vettä, muuten betoni kuivuu ennen kuin se ehtii kovettua kunnolla. Käytin 5 vuotta vanhaa Finja karkeabetonia postilaatikolle esimerkiksi (säilytetty kuivana, ei paakkuja). Kastelin reilusti kuivaan reikään, sekoitin tuntemalla (mielestäni seos on useimmiten hieman liian kuiva ohjeiden mukaan) ja se oli kivenkovaa noin viikon kuluttua. Kastelin kerran tai kaksi pinnalla, koska ei satanut ollenkaan.

Kuten muutkin ovat sanoneet, on ehkä parasta käyttää ankkurimassaa, jos valmiita reikiä on jo olemassa.

Kiitos paljon. Siinä oli paljon hyödyllistä tietoa.
Luulen, että kokeilen toista tuotetta korjatakseni tämän reiän.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.