5 787 lukukertaa ·
24 vastausta
6k lukukertaa
24 vastausta
Mitä tässä betoniputkessa kulkee
Tunnen erään, joka löysi tällaisen kaapelin maansiirtotöiden aikana, 8 metrin päästä merkitystä paikasta. Hän luuli aluksi, että se oli suurjännitekaapeli, koska sen vieressä oli maadoitusjohto. Sähköverkkoyhtiöllä ei ollut kaapeleita sillä puolella tietä, koska he sanoivat, ettei se ollut heidän. Sähköverkkoyhtiö kävi myös paikalla tarkistamassa kaapelin. Kokeneella merkitsijällä oli epäilyksiä, että se voisi olla vanha valtakunnallinen telekaapeli.
Scanova sanoi, että heidän kaapelinsa kulki 8 metrin päässä. Lähempänä tietä. Silloin tuttavani sanoi, että sitten leikkaan kaapelin, ei ei sanoi Scanova ja lähetti henkilöstöä välittömästi. He totesivat, että se oli heidän kaapelinsa, joka oli osittain vielä käytössä.
Johtokartoitus on toki tärkeää, mutta kaikki riippuu dokumentaatiosta ja kokemuksesta...
Scanova sanoi, että heidän kaapelinsa kulki 8 metrin päässä. Lähempänä tietä. Silloin tuttavani sanoi, että sitten leikkaan kaapelin, ei ei sanoi Scanova ja lähetti henkilöstöä välittömästi. He totesivat, että se oli heidän kaapelinsa, joka oli osittain vielä käytössä.
Johtokartoitus on toki tärkeää, mutta kaikki riippuu dokumentaatiosta ja kokemuksesta...
Mutta se pitää aika hyvin paikkansa siinä, että ne kaksi menevät juuri siihen, mihin ne on piirretty, eivätkä 1 metrin sivuun putkessa. Vanhan sisääntulevan sähkön ja telejohdon päät sijaitsevat huoneessa, johon linjat menevät ja nousevat seinään juuri siinä.
Olen aivan varma, että he vetäisivät kuidun piirrettyyn 95(?)-putkeen yhdessä telen kanssa. Eikä tässä putkessa ole uutta vedettyä kuitua. En kuitenkaan löytänyt sitä lappua tai piirustusta, joka osoitti sen nyt.
Olen aivan varma, että he vetäisivät kuidun piirrettyyn 95(?)-putkeen yhdessä telen kanssa. Eikä tässä putkessa ole uutta vedettyä kuitua. En kuitenkaan löytänyt sitä lappua tai piirustusta, joka osoitti sen nyt.
Viimeksi muokattu:
Nyt useiden päivien jahtaamisen jälkeen tuli vesiputous ja poisti kaapelin. Kuitenkin en ollut kotona vaan isä valvoi, että kaapeli tiivistettäisiin oikein. Joten nyt minun täytyy itse tiivistää se päistä tai hankkia uusi sähköasentaja paikalle. Voinko tehdä työn itse vai tarvitseeko minun kutsua joku tekemään se oikein? Tunnetko sähköasentajaa? Jos voin itse, mitkä kutistus/sulatus-hupit ostan?
Päätyhattu on niiden nimi Ahlsellilla, mittaa kaapeli ensin, jotta ostat oikean.
Päätykansi, kutistehattu, rakkaalla lapsella on monta nimeä...
Poista peltinauha ja lanka. Mittaa lyijyn halkaisija.
Ahlsell, Elektroskandia ym. myyvät, varmasti myös sähköfirmat, jotka työskentelevät teollisuussähkön parissa. Muut sähköfirmat voivat varmasti tilata.
Päätykansi, kutistehattu, rakkaalla lapsella on monta nimeä...
Poista peltinauha ja lanka. Mittaa lyijyn halkaisija.
Ahlsell, Elektroskandia ym. myyvät, varmasti myös sähköfirmat, jotka työskentelevät teollisuussähkön parissa. Muut sähköfirmat voivat varmasti tilata.
Älä huolehdi, Vattenfall hoitaa sen. Suuri ympäristörikos jättää öljykaapeli auki, joten se tullaan järjestämään, älä huoli.Agge8080 sanoi:
Nyt, kun päivien jahtaus on ohi, Vattenfall tuli ja poisti kaapelin. En kuitenkaan ollut kotona, vaan isäni valvoi, että kaapeli tiivistettiin oikein. Joten nyt minun täytyy itse tiivistää se päistä tai kutsua uusi sähköasentaja sinne. Voinko tehdä työn itse vai tarvitsenko jonkun tekemään sen oikein? Tunnenko jonkun sähköasentajan? Jos voin itse, mitä kutiste-/sulamissuojia ostan?
Voi ajatella niin, mutta hänellä ei ehkä ollut varusteita autossa. Se ajaa paikalle ja katsoo. Sanoo sinulle. Sitten odottaa soittoasi. JOS soitat silloin.Agge8080 sanoi:
Sitten se on taas heidän vastuullaan.
Klikkaa tästä vastataksesi