7 442 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Mitä on tapettien takana?
Mitä luulette näiden olevan tapettien takana? (katso kuvat) Takana on joka tapauksessa pystylautoja.
Että tapetointi tällaiselle alustalle tulee olemaan todella vaikeaa, sen varmaan kaikki ymmärtävät, mutta mitä minun pitäisi tehdä? Repäistä nämä levyt alas ja laittaa kipsilevyjä tilalle, vai pitäisikö minun ehkä antaa niiden olla ja laittaa kipsilevyt niiden päälle?
Onko kenelläkään neuvoja minulle?
Että tapetointi tällaiselle alustalle tulee olemaan todella vaikeaa, sen varmaan kaikki ymmärtävät, mutta mitä minun pitäisi tehdä? Repäistä nämä levyt alas ja laittaa kipsilevyjä tilalle, vai pitäisikö minun ehkä antaa niiden olla ja laittaa kipsilevyt niiden päälle?
Onko kenelläkään neuvoja minulle?
Olen samaa mieltä. Näyttää olevan treetexiä. Laita korjauskipsilevy treetexin päälle ja tapetti kipsilevyjen päälle. Poista treetex, jos haluat. Voi olla hyvä poistaa treetex, jos epäilet vanhaa tai edelleen jatkuvaa vesivahinkoa.
Kiitos siitä, silloin se oli kuten luulin!
....ja heti laiskamato minussa alkoi ryömimään.
Uskotteko siihen, että poistetaan niin paljon kuin mahdollista tapeteista ja sitten asetetaan renoveringsgips niiden päälle. Tarkoitan siis, että annetaan "pienten jäänteiden" tapeteista jäädä jäljelle, sillä tuskin on mitään merkitystä, vai mitä? *toivotaan toivotaan*
....ja heti laiskamato minussa alkoi ryömimään.
Tapettijäämät eivät ole kovin merkityksellisiä, jos paksuuserot tapetilla ja ilman eivät ole liian suuria.
Anna homokuitulevy olla paikoillaan. Jos se on kunnolla naulattu, se on kiinnitetty pienen pään säilyttävillä nauloilla. Pienipäiset naulat eivät voi pitää tätä levyä paikoillaan. Perustelut sen paikallaan pitämiseen ovat, että sillä on hyvä eristysarvo. Eristää yhtä paljon kuin 45 mm massiivipuuta. Jotkut pelkäävät tätä levyä palovaaran vuoksi. Se palaa hyvin, mutta niin tekee moni muu kodissa oleva asia. Laita mieluummin tavallinen kipsilevy päälle. Mielestäni remonttikipsi on aivan liian kallista.
Oikealla kuvasta päätellen se on todellakin kiinnitetty, kuten JanneL kirjoitti, pahvinauloilla. Ja jos ne on naulattu kuten minun olivat, niin niitä on todella monta pahvinaulaa/levy. Jos repäiset kolmikerroslevyn irti, niin todennäköisesti naula menee levyn läpi (Murphyn lain vuoksi
) ja jää kiinni taustalla olevaan lankkuun, mikä antaa sinulle paljon nauloja vedettäviksi ulos tai painettaviksi sisään.
Tein tämän manööverin, kun remontoin makuuhuonetta seinällä, joka oli päällystetty näillä levyillä. Ei hauskaa…
Olohuone seuraavaksi ja sitten tulee tavallinen 13 mm kipsilevy suoraan tapetin ja kolmikerroslevyn päälle kaikille ikkunoittomille seinille. Ikkunaseinät minun on revittävä kolmikerroslevy pois niin, että se tasoittuu kehysten kanssa, kun kipsilevy on saatu ylös.
//Daniel
Tein tämän manööverin, kun remontoin makuuhuonetta seinällä, joka oli päällystetty näillä levyillä. Ei hauskaa…
Olohuone seuraavaksi ja sitten tulee tavallinen 13 mm kipsilevy suoraan tapetin ja kolmikerroslevyn päälle kaikille ikkunoittomille seinille. Ikkunaseinät minun on revittävä kolmikerroslevy pois niin, että se tasoittuu kehysten kanssa, kun kipsilevy on saatu ylös.
//Daniel
Klikkaa tästä vastataksesi

