Hei
Aion asentaa kaukolämpöä talooni, joka on rakennettu vuonna 1975. 70-luvun taloilla on tunnetusti kosteusongelmia, johtuen "maanvaraisesta laatasta".

"Jo 60-luvulla aloitettiin rakentamaan taloja maanvaraisella laatalla, ja 70-luvulla siitä tuli standardi. Koska laatta puuttui eristystä maata vasten, kosteusongelmat olivat enemmän sääntö kuin poikkeus tänä aikana rakennetuissa taloissa. Myös uusia rakennusmateriaaleja, kuten muoveja, tasoitemassaa ja painekyllästettyä puuta, kokeiltiin, myöhemmin osoittautuivat myrkyllisiksi."

Olen nyt poistanut 10 cm betonia paikoista, joissa putkien tulee kulkea lämmityspattereihin. Nyt minun täytyy laittaa uutta betonia peittämään putket ja ne 10 cm, jotka olen kaivanut. Ja mitä ihmettelen, on mitä materiaalia parhaiten käyttää kosteusongelmien ehkäisemiseksi maassa mahdollisimman paljon. Olen ostanut betonia, jota ajattelin käyttää, ja kiviä. Onko se oikein tai hyvä, jos ei, mitä minun pitäisi käyttää?

Kuvat:

Kiitos etukäteen

• Putket ja maalattia korjausprojektin aikana.
  • Mies asentamassa putkistoa betonilattiaan 1970-luvun talossa, jossa on ongelmia kosteuden hallinnassa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.