11 345 lukukertaa ·
4 vastausta
11k lukukertaa
4 vastausta
Mistä voin ostaa tammipylväitä
Hei
Aion pian aloittaa uuden tammi-lasikaiteen rakentamisen, mutta tarvitsen tolppia kaiteeseen.
Mitat pitäisi olla noin 70x70 ja vähintään 1300 mm pitkiä.
Olen katsonut vähän Lundbergsejä, mutta heillä on vain tolppia, jotka ovat 1200 mm pitkiä, ja tarvitsen vähintään 1300 mm voidakseni kiinnittää kaiteen kunnolla ja saavuttaa vähimmäiskorkeuden 1100 mm.
Olen harkinnut ostavani 45x70 rakennuspuuta ja liimaamalla ne yhteen tolppaksi, mutta haluaisin välttää sen, jos mahdollista.
Löysin myös eräänlaisen liimapuupalkin tammea Bauhausista, mutta se ei ollut kovin kauniisti tehty, joten en usko lopputuloksen olevan hyvä edes höylättyäni sen.
Onko teillä vinkkejä, mistä etsiä Tukholman seudulla?
Aion pian aloittaa uuden tammi-lasikaiteen rakentamisen, mutta tarvitsen tolppia kaiteeseen.
Mitat pitäisi olla noin 70x70 ja vähintään 1300 mm pitkiä.
Olen katsonut vähän Lundbergsejä, mutta heillä on vain tolppia, jotka ovat 1200 mm pitkiä, ja tarvitsen vähintään 1300 mm voidakseni kiinnittää kaiteen kunnolla ja saavuttaa vähimmäiskorkeuden 1100 mm.
Olen harkinnut ostavani 45x70 rakennuspuuta ja liimaamalla ne yhteen tolppaksi, mutta haluaisin välttää sen, jos mahdollista.
Löysin myös eräänlaisen liimapuupalkin tammea Bauhausista, mutta se ei ollut kovin kauniisti tehty, joten en usko lopputuloksen olevan hyvä edes höylättyäni sen.
Onko teillä vinkkejä, mistä etsiä Tukholman seudulla?
Göteborgissa on esimerkiksi ABI trä, he ratkaisevat tämän puolestasi, mutta varaudu siihen, että se on kallista, tammi maksaa noin 40-50.000m3. Muuten voit ottaa yhteyttä paikalliseen puusepäntehtaaseen ja pyytää hintaehdotuksen. Monilla heistä on omat tammivarastot eivätkä he välttämättä käytä varsinaisia hinnastoja. Tärkeää on, että tammi on hyvälaatuista, jotta sinulla ei ole banaaneja 10 vuoden kuluttua.
Klikkaa tästä vastataksesi