Kyllä, mistä voi ostaa kutterinlastuja? Mieluiten Karlstadin seudulla.
 
Etsi hyvlerier puhelinluettelosta. Siellä "valmistetaan" kutterspån.
 
Minä, joka olen heittänyt pois 100-120 säkkiä....:)
 
Totte_S
Muista, että kutterilastut, joita käytetään hevosten kuivikkeena, ovat usein korkealaatuisia, siltä osin että niiden ei pitäisi sisältää paljon lastuja ja muita pieniä partikkeleita, koska hevosten hengitystiet eivät voi hyvin tästä.
Siksi hevosten kuivikkeen hinta on luultavasti hieman korkeampi kuin sahan/höyläämön jätteen hinta.
 
;D

Mathias... viisas sinä, minä hullu...täytän seinät omillani!

Helena kanssa
Sverige Stugan
 
vonSassen sanoi:
;D

Mathias.... viisas sinä, minä hullu...täytän seinät omillani!

Helena med
Sverige Stugan
Tässä näet, miksi heitän kutterin ulos.......toivon todella, että selviät tältä: :-/

Tältä näyttää väliseinä 58 vuoden jälkeen:

kutterspan.jpg

Kasaantunut noin puoliksi!
 
Kaiva esiin reikä ja täytä lisää lastuja tai puhalta sisään jotakin selluloosapohjaista irtoeristettä ja voit olla rauhallinen vähintään 58 vuotta eteenpäin. Jos on onnekas omistamaan talon ilman mineraalivillaa ja muovia, en ainakaan minä "saastuttaisi" sitä.
 
Tarkista lähimmästä hyvleristä, mutta kutterinlastujen löytäminen voi olla vaikeaa juuri siksi, että niitä käytetään hevosille.

Niitä voi kuitenkin ostaa 25 kg säkeissä, tyhjiöpakattuna.
http://www.jamtlamell.se/sidor-j/sv-produkter.asp
 
Benno sanoi:
Ta upp ett hål  och fyll på med mera spån eller blås in någon cellulosabaserad lösull och du kan vara lugn i minst 58 år till. Är man lycklig nog att ha ett hus utan mineralull och plast skulle åtminstone inte jag "kontaminera" det.
He, jag är på god väg att bli av med denna hemska form av trä.....:)

Om det vore så att det räckte med att göra detta var 58år så vore det väl en sak. Hur länge tror du att det sett ut så här? Kanske inte så kul att borra 90 hål i väggen vart tionde år.... ;)
 
Mogge sanoi:
Spånväggar brukar ha stående reglar så det är öppet hela vägen uppifrån... en sån vägg går att fylla på uppe från vinden. Men på Mathias bild ser det ut som liggande reglar... Hur fick dom dit spånet från första början??  ???
I huset, ursprungligen ett Borohus modell 70 tror jag, är alla väggelement prefabriserade moduler. Jag gissar att man spikat ihop modulen och därefter fyllt från sidan, för att avslutningsvis spika ihop vägmodulen helt.
 
:(

Talossani - Sverige Stugan on avoin ylhäältä alas, mutta poikkipuut (jotka tukevat seinäkoolauksia sisä- ja ulkoseinille jne.) estävät silti lastuja putoamasta luonnollisella tavalla, kuten näytän kotisivullani erilaisilla kuvilla
http://passagen.se/femana

Ei tarvitse mennä monta vuotta, että käy kuten kuva näyttää:
moduuliseinät tarvitsee vain kuljettaa rakennuspaikalle, kun ne kootaan, kun sisäseinät naulataan yhteen, kun työskennellään ylipäätään naulan ja vasaran kanssa talossa
niin lastut tiivistyvät klimppeihin ja muodostavat aukkoja seinissä, mikä johtaa vedontunteeseen!

Mutta, einpajo, et ole sanonut mihin aiot sitä käyttää?

Helena kanssa
Sverige Stugan
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.