Hei,

Olen tekemässä remonttia asuinrakennuksessa, joka on rakennettu vuonna 2008. Minulla on seinä, joka on porraskäytävää vasten, ja näen, että kyseisessä seinässä on 3 kipsilevyä. Kaikilla sähkölaatikoilla jne. ei ole minkäänlaista palosuojausta eikä laatikot itse ylläpidä minkäänlaista paloluokkaa.

Näiden seinien takana, kun työnnän puhelimen sisään, näen mineraalivillaa, teräsrankoja, joilla on melko hyvät etäisyydet siihen, mitä luulen olevan jonkinlainen puulevy.

Mietin, ovatko nämä levyt enemmän äänieristykseen kuin paloluokkiin? Kuitenkin, kun avasimme kattokotelon olohuoneessa, sielläkin oli 3 kerrosta kipsiä, mutta kotelon takana oli palotyyny. Onko joku, joka tietää suoraan, mikä on millekin tarkoitettu?

• Seinän reikä paljastaa kolme kerrosta kipsilevyä ja sisällä olevan metallitangon tai johdon. Seinän pintaa peittää kuviollinen tapetti.
  • Pistorasia-aukon ympärillä oleva kipsilevyseinä, johon on merkitty sinisellä kynällä ja jossa näkyy pieniä reikiä ja epätasaisuuksia.
  • Kuva teräsprofiilista ja eristemateriaalista seinän sisällä, joissa näkyy mineraalivilla ja teräsrunko.
EI60 on melko helppo saavuttaa. Kolme kipsilevyä toisella puolella teräsranka täyttävät vaatimukset.

Mutta seinä näyttää olevan myös palosolun raja? Silloin on myös monia muita vaatimuksia, jotka täytyy täyttää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.