Hei,

Minulla on rinnetalo, joka on rakennettu vuonna 1970.

Kellarikerroksen seinät ovat tavallisia koolattuja seiniä, joiden päälle on asennettu jonkinlainen levy.

Rinneratkaisussa olen tunnistanut kolme tyyppiä seiniä. Joko on pienikoolattuja seiniä samanlaisella levyllä kuin kellarikerroksessa. Tai sitten betoniseiniä. Ei ongelmia.

Mutta sitten on yksi tyyppi seiniä, joissa on jonkinlaista betoninomaista materiaalia. Mutta näihin seiniin on helppo porata akkuruuvinvääntimellä ja tavallisella puuporanterällä, vaikka terä tylsyykin.

Onko tämä kevytbetonia vai mitä se voisi olla?

Aion kiinnittää wc-kaapin tällaiseen seinään ja vaikka se on kevyt tyhjänä, minulla on tunne, että rakas kumppanini :love: tulee täyttämään sen raskailla voiteilla ja muulla tarpeellisella sisällöllä ;)

Tiiliankkuri, joka menee noin 10 cm syvälle seinään, tulee pitämään. On olemassa erityisiä kevytbetoniankkureita/ruuveja, sopiva on 6 mm ruuvi, paksumpaa ei tarvita, niitä voi ostaa tavarataloista. Laita mielellään prikka ruuvin päälle, sillä se parantaa kaapin kiinnitystä.

BirgitS
Kun talo on niin uusi, pitäisi olla asiakirjat rakentamisesta, jotka laadittiin talon rakennusluvan yhteydessä. Oletko tarkistanut, mitä kunnassa on tallennettu?

Mutta toki se voi olla kevytbetonia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.