Hylätty offsetlevy jostain painosta …

• Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
F
C carlfredrik sanoi:
Hei taas! Ajattelin vain katsoa, jos joku tietää, mistä voisi löytää todella ohutta titaniumia?

Ajattelin tehdä tällaisen tuulisuojan alkoholipolttimelleni :)

[bild]
Titan levy ei ole superhelppo muotoilla verrattuna pehmeään alumiiniin, ei myöskään erityisen halpaa oikeastaan.

http://www.bbshalmstad.se/lagerprodukter/titan-och-titanlegeringar/titanplaat/

C carlfredrik sanoi:
Hei taas! Ajattelin vain nähdä, tietääkö kukaan mistä voisi saada todella ohutta titaniumia?

Ajattelin tehdä tällaisen tuulisuojan alkoholipolttimelleni :)

[bild]
Botox myös, luin väärin ja ajattelin otsikkoa, sori. Titan tuskin löytyy ohutlevynä.
Miksi titaani? Miksi tehdä siitä hankalaa?

C carlfredrik sanoi:
On olemassa erittäin suosittu retkikeittiö, kevyille vaeltajille, nimeltään Caldera cone, joka käyttää jotain alumiinityyppistä tuulensuojaa. Luulen, että se voi olla noin 0,1 mm.

[kuva]

Ajattelin, että voisi kokeilla tehdä sellaisen itse huvin vuoksi :) voi tulla hyvä viikonloppuprojekti.
Tuo taitaa olla Titaania, ei alumiinia.

Onko eBayssa myynnissä leftover-paloja?

Titan vaikuttaa todellakin overkill, mutta harrastajat maksavat joskus mitä tahansa. Bauhausissa heillä on luultavasti iso määrä rei'itettyjä levyjä eri materiaaleista. Kuitenkaan ei titania.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Titan vaikuttaa olevan täysin overkill, mutta innokkaat maksavat joskus mitä tahansa.
Bauhausissa luulisin, että heillä on paljon rei'itettyjä levyjä eri materiaaleista. Mutta ei titaania.
Tuntuu vain siltä, että se kestää parhaiten korkeissa lämpötiloissa suhteessa painoonsa?

Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Det där är nog Titan, inte aluminium.
Yes det är titaani de kör. Hittade 0,1x100x1000mm för 50 spänn på AliExpress!

Jännittävä projekti, lisää mielellään kuvia tuloksista.

F
C carlfredrik sanoi:
Yes det är titan de kör. Hittade 0,1x100x1000mm för 50 spänn på AliExpress!
Liian ohut. Uskon, että (vahva painotus sanalla uskon) 0,5mm on hyvä paksuus aloittaa.

F fsn sanoi:
Liian ohut. Luulen, että (vahvasti painottaen luulen) 0,5mm on hyvä paksuus aloittaa.
Olen tilannut vähän 0,1mm nyt, joten katsotaan miltä se tuntuu, sen on pystyttävä rullautumaan sujuvasti. Olen nähnyt, että jotkut käyttävät jopa 0,07mm, joten 0,1 voi toimia. Palaan asiaan kun olen aloittanut! Kiitos kaikista vinkeistä!

Tässä on pieni video, joka selittää todella selkeästi miten tehdä, jos joku innostuu :)

Mikael_L
Lankojen nosto !!
Miten sitten kävi?

Muuten voi sanoa, että tavallinen alumiini, joka on ohut, alle 0,5 mm, on erittäin heikko ja pehmeä.
Mutta ehkä duralumiinia löytyy...
Ehkä vaikea yksityishenkilöille ja pienissä määrissä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.