En todellakaan ole varma siitä, mihin minun pitäisi sijoittaa tämä viesti, mutta yritän täällä. Ei suoraan taloon liittyvää, mutta olen varma, että joku täällä foorumilla voi auttaa minua.
Mietin yksinkertaisesti, mistä voi löytää erittäin ohutta alumiinilevyä, samanlaista kuin tämä:
Kuten sanoin, suuremmalla plåtslagarefirmalla on hyllyssä plåt, jonka paksuus on tyypillisesti 0,5 0,7 1,0 1,5 mm ja niin edelleen, lisäksi värillä/foliolla pinnoitettuina useissa väreissä.
1 litra vettä? Kuinka suuri se on? Kuvan perusteella luulin sen olevan 1 m halkaisijaltaan.
Mihin sitä tarvitaan?
Olen nähnyt suuria oluttölkkejä, jotka ovat noin litran kokoisia.
Linkki, jonka lähetit, oli ruostumatonta terästä, mutta vastaavaa löytyy AL.
Ettekö voi käyttää tavallista kattopeltiä, se kestää 50-60 vuotta katolla, saatavilla on valkoisena, ruskeana, punaisena, mustana.
On olemassa erittäin suosittu retkikeittiö, kevyille vaeltajille, nimeltään Caldera cone, joka käyttää tuulensuojaa jonkin tyyppisestä alumiinista. Luulen, että se voi olla noin 0,1 mm.
Ajattelin, että voisi kokeilla tehdä itse huvikseen voi olla hyvä viikonloppuprojekti.
Mene kirpputorille, jossa on keittiötavaraa, löydä vanha alumiinikattila. Poraa ohjausreiät ja käytä lävistäjää, leikkaa sitten pohja pois, kun olet valmis ilmareikien kanssa.
Leikkaa ja ompele yhteen jotain tavallisista oluttölkeistä. Eivätkö keittiöt olleet oluttölkeistä tehtyjä klassisia kevyitä juttuja 15 vuotta sitten? Ehkä ne ovat sitä vieläkin?
Se oli varmasti! Jännittävää isf! Mutta siitä on joka tapauksessa tullut taas suosittua viime aikoina! Sitä tehdään kaikilla mahdollisilla tavoilla ja eri toteutuksilla. Painavat usein alle 10gram ja ovat erittäin tehokkaita.
Kapillaaripoltin (tehty redbull tölkistä) ja ehkä jotain vähän kehittyneempää:
Mietin yksinkertaisesti, mistä voi löytää todella ohutta alumiinilevyä
Vain ideoimassa, mutta minulle tulee mieleen, että tavallinen alumiinilevy ei ehkä ole optimaalinen materiaali sellaiseen juttuun. Puhdas alumiini on melko plastista ja helposti muotoutuvaa heikoissa mitoissa. Epäilen, että tuo Caldera Cone on jonkinlainen seos.