Muutin taloon, joka on rakennettu 1940-luvun puolivälissä.

Haluan alkaa ripustaa "raskaampia" tavaroita seinille, kuten peilin, joka painaa yli 10 kg, televisiot jne.

Olen yrittänyt ymmärtää, millainen rakenne ulkoseinilläni on, mutta en pääse selvyyteen. Ehkä joku voisi arvata, millainen rakenne on rakennusvuoden ja kuvien perusteella?

Kuvat ovat hieman epäselviä, mutta kokonaiskuva on nähtävissä, kun kaikki kuvat on katsottu.

En ole porannut palkkiin, olen löytänyt palkkini lähistöltä kalliimmalla Zirconilla.
Ensin on tapetti, sitten välittömästi noin 3 cm puuta jollain tavalla, ei mitään kipsiä mitä voin nähdä. Sitten on rako ja sitten se näyttää OSB:ltä, mutta en ole vielä porannut siihen, joten en tiedä paksuutta, luulen että sen jälkeen on jonkinlainen eristys sen OSB-levyn jälkeen.

Kun poraan, tulee vain puuta ulos, ei mitään valkoista kipsipölyä.
Onko se OSB-levy ensimmäiset 3 cm? Vai jotain muuta?

Joten mitä ruuveja ja välineitä tarvitsen ripustaakseni painavampia asioita tällaiselle seinälle, jos minulla ei ole mahdollisuutta ruuvata palkkiin?

• Sumea kuva puun sisällä olevasta reiästä keskellä seinää, ympärillä epäselvä materiaali, mahdollisesti eriste.
  • Sumea kuva seinän porareiästä vanhassa talossa, näyttää puu- ja OSB-kerrostumia.
  • Kuva esittää läheltä otettua kuvaa seinän reiästä, jossa näkyy eri kerroksia, mahdollisesti puuta alkuperäisissä 1940-luvun seinissä.
  • Reikä talon seinässä, 1940-luvun rakenne, reiän reunat paljastavat puurakenteen ilman kipsijäämiä, mahdollisesti OSB-levyä.
Aloitan sanomalla, että en ole asiantuntija, mutta asun talossa samalta ajalta. Arvaukseni on, että siinä on kolmelevyä ja sitten jonkinlainen lankku. Jos olen oikeassa, niin voi vain kiinnittää pitkiä ruuveja mihin tahansa kohtaan seinään, ja se pysyy kuin vuori.

Luulen, että seinä koostuu sisältäpäin tretexistä, pystylaudoista, träullitista.

Jos et halua tai voi ruuvata, tavallinen kolmetuumainen naula toimii varmasti erinomaisesti kiinnittääksesi tavaroita seinillesi.

Treetex luulen teidän molempien, en ollut kuullut materiaalista aiemmin, mutta luin siitä nyt vähän. Ihmiset kirjoittavat, että se on pehmeää ja että siihen on helppo tehdä jälkiä, jos esimerkiksi painaa kynsillä.

Minun täytyy painaa melko kovaa ennen kuin syntyy jälki, joten en ole niin varma, se tuntuu enemmän "vankalta", mutta en ole koskaan tuntenut materiaalia aiemmin. Ehkä minun täytyy mennä johonkin rakennustarvikekauppaan vertailemaan.

Sitten koen rakojen olevan erittäin ohuita, enintään 1 cm, jos sitäkään.
Sitten mielestäni se todella näyttää OSB:ltä kahden poraamani reiän pohjassa.

Joten sitten ihmettelen, missä ovat koolaukset, OSB-levyn jälkeen? Vai arvioinko raon syvyyden väärin?

Lisää arvauksia, pätevät tai epäpätevät, otetaan ilolla vastaan.

Ulkoseinän ulkopinta on puupaneelia, kaikki tapettiin asti on edelleen hieman mysteeri.

Tuo näyttää olevan tretex, se ei ole niin pehmeä kuin luulet. Lisäksi siihen on yleensä tullut pari erilaista kerrosta maalia, tapettia jne. talon elinkaaren aikana.

Äänestän myös lankkustommea ja tretexiä. Voit työntää ruuvimeisselin läpi tretexin noin 12mm, sitten pitäisi tulla lankku vastaan. Osb ei vaikuta todennäköiseltä.

Puinen talo 40-luvun puolivälistä on luultavasti pystyssä olevia lankkuja seinissä. Jos seinässä ei ole tretexiä, siellä voi olla lastulevy tai masonite, jolloin levyt on todennäköisesti asennettu monta vuotta rakennusvuoden jälkeen.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
N Nitrams sanoi:
Joten ihmettelen, missä säännöt ovat, OSB-levyn jälkeen?
Yksinkertaisesti ei yleensä ole säännöksiä 1940-luvun talojen seinissä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.