Jos haluat todella hyvän äänieristyksen seinään, käytä teräsprofiileja, mieluiten ääniprofiileja. Tärkeintä on kuitenkin varmistaa, että seinä on ilmatiivis. Tiivistä pehmeästi ympäriinsä ja kaikkien asennusten kohdalla, muista myös tiivistää karmien/seinän välillä. Mikael L, se pitää paikkansa, että plyfa/OSB vaimentaa noin 2 dB huonommin kuin kipsilevy.

Snailman
teen kaikista sisäseinien koolauksista (vähintään) 70mm paksuja, eli 70mm koolaukset plus levypäällyste, mutta se olen minä...

Maanlevyt eristeenä.... Raskas = ääntä vaimentava.
Olisin panostanut metallirankoihin, maan eristykseen, OSB+kipsi, tiivistä kaikki saumat, osta massiivinen ovi.

---
Olen täällä: http://tapatalk.com/map.php?hmqhwj

Mikael_L
Snailman sanoi:
minä teen kaikki sisäseinärangat (vähintään) 70mm paksuina, eli 70mm rangat plus levypeite, mutta se on minun tyylini...
Minulla on noin puolet sisäseinistä 45x70 ja puolet 45x45.

45x70 kahdella seinällä, jotka vakauttavat palkistoa, yhdellä seinällä johon portaat on kiinnitetty ja kylpyhuoneen seinillä.
Loput ovat 45x45-rangalla.

Joten olen valinnut 70 puhtaasti rakenteellisista syistä.
Että nämä seinät sattuvat myös erottamaan makuuhuoneet toisistaan sekä yhden makuuhuoneen kodinhoitohuoneesta ei näy minusta haittana, mutta en usko, että ääneneristys eroaa paljonkaan.

Minulla on seinä tulevan tietokonelautan ja tulevan makuuhuoneen välillä, joka on rakennettu seuraavasti:

Makuuhuoneesta:

13mm kipsi
22mm vaakasuora pontattu lattialastulevy
22mm pystysuora pontattu lattialastulevy
Tai jos se oli päinvastoin lattialastulevyn kanssa?
Alkuperäinen 3tuuman koolaus 70mm eristyksellä.
Alkuperäinen 22mm pontattu puutavara.
13mm kipsi
22mm lattialastulevy
13mm kipsi

Syynä siihen hieman erikoiseen järjestykseen lopussa oli savupiippu ja vanha Tretex.

Pitäisikö minun rakentaa lisää?

Kun jaoin lastenhuoneen, käytin 45*70 runkopuita cc 60cm, kivivillaeristystä sekä muovista tehtyä kynnyslistaa (hieman paksumpi malli) sekä kattoa, lattiaa että seiniä vasten. Laitoin sitten OSB-levyä ja sitten kipsilevyjä siirretyin saumoin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.