10 062 lukukertaa ·
13 vastausta
10k lukukertaa
13 vastausta
Millainen säle säleikölle?
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Aion rakentaa säleikön, jonka korkeus on 1,8 m ja pituus 4 metriä. Tolpat ovat kooltaan 70x70 ja etäisyys toisistaan on 2 metriä.
Niiden väliin olen ajatellut laittaa vaakarimoja, joiden leveys on 45 mm.
Kysymys on, pitäisikö käyttää 22x45, 28x45 vai 45x45 rimoja?
En halua, että ne vääntyvät ajan myötä.
Niiden väliin olen ajatellut laittaa vaakarimoja, joiden leveys on 45 mm.
Kysymys on, pitäisikö käyttää 22x45, 28x45 vai 45x45 rimoja?
En halua, että ne vääntyvät ajan myötä.
Olen käyttänyt 45x45 trellississäni. Olen, kuten sinäkin, ajatellut noin 2 m väliä tolppien välillä. Nyt minulla on 90x90 tolpat, joihin olen kiinnittänyt pystysuoran 45 ja ruuvannut niihin vaakasuorat 45 rimat. Osittain sain sileän ulkonäön, toisaalta oli vaikea löytää 4 m 45x45, jotka olisivat tarpeeksi suoria, jotta siitä tulisi hienoa.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Maksimassaan aiheutunut taipuma on täysin vertailukelpoinen kolmen eri mitan 22x45, 28x45 ja 45x45 välillä. Todella ratkaiseva tekijä on puun laatu. 22x45 ja 28x45 terassilankuista ja 45x45 valmiiksi sahattuna rimoina pitävät kaikki erittäin heikkoa laatua, joka tekee materiaalista vähemmän sopivan tarkoitukseen. Etsisin laudan (45x145 tai leveämpi) C 24 -luokasta, joka olisi todella suora ja tiheäsyinen. Sitten sahaisin ribat syvällisellä sahalla ja ohjauskiskolla. 28x45 uskon olevan optimaalinen koko saatavilla olevaan kiinnitysmateriaaliin nähden, mutta kaikki mitat kelpaavat kyllä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kyllä, marginaalisesti huonompaan suuntaan, koska se lisää kuormaa kylkiluilla.
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Seisovat säleet eivät näy kuvassa vai kuinka?Joacimz sanoi:
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Hei JoacimzJoacimz sanoi:
Keskustelunne täällä auttaa minua eteenpäin samanlaisessa projektissa juuri nyt
Miten ribbot ovat kestäneet nämä vuodet? Ajattelin myös käyttää 45*45 noin 2m pituisina.
Mielestäni kuvassasi näyttää siltä, että tolppien väli olisi vähän alle 2m, mutta ehkä se vain on silmän harha.
Kiitos!
Klikkaa tästä vastataksesi