2 666 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Mikä tulee ensin. Lastulevulattia tai seinäpuu....
Mietin, mistä aloittaisin. Olen purkamassa ullakkoa ja olen nyt säätänyt ja korjannut lattian tukiparrut. Nyt pitäisi laittaa lattialastulevyt tähän, mutta pitäisikö minun laittaa ne seinään vasten vai 50 mm ulospäin, jotta seuraava ylimääräinen eristysparru mahtuisi.
Eli laitanko koko lattian nyt ja sitten 45 mm parrun sen päälle vai kiinnitänkö 45x45 parrun lattian tukiparruihin ja sitten lattialastulevyn 5 mm tämän ulkopuolelle...
Toivottavasti ymmärrätte, mitä ajattelen
Eli laitanko koko lattian nyt ja sitten 45 mm parrun sen päälle vai kiinnitänkö 45x45 parrun lattian tukiparruihin ja sitten lattialastulevyn 5 mm tämän ulkopuolelle...
Toivottavasti ymmärrätte, mitä ajattelen
Jäsen
· Norrbotten
· 3 390 viestiä
Ei kantavissa sisäseinissä sillä ei ole suurta merkitystä. Ainoa kerta, kun sillä on merkitystä, on silloin, jos sinun täytyy purkaa lattia uudelleen. Silloin on etu, että levyjen päällä ei ole seinää. Kuinka usein luulet tekeväsi sen? Mutta toisaalta näyttää olevan yleisempää, että ensin tehdään koko kerros lattiapaneeleilla ja sitten pystytetään sisäseinät niiden päälle.
Kiitos kaikille.
Aloin miettiä tätä nyt, kun luin, että mm:ssä pitäisi olla 10 mm ilmarako, jotta levyt voivat liikkua....
Mutta voivatko ne liikkua, jos ne liimataan ja ruuvataan.
Asentaako ensin lattian ja sitten seinän, niin sehän on kiinni lattiassa, vai annetaanko sen vain olla lattiaa vasten ja kiinnitetään sääntö seinään.
Uusi seinä onkin avoinna ullakolle ja 170 mm paksu ja sitten muovi ja sitten 45 mm asennusosa.
Pidän vastauksistanne ja pohdinnoistanne, joten toivon lisää palautetta!
Aloin miettiä tätä nyt, kun luin, että mm:ssä pitäisi olla 10 mm ilmarako, jotta levyt voivat liikkua....
Mutta voivatko ne liikkua, jos ne liimataan ja ruuvataan.
Asentaako ensin lattian ja sitten seinän, niin sehän on kiinni lattiassa, vai annetaanko sen vain olla lattiaa vasten ja kiinnitetään sääntö seinään.
Uusi seinä onkin avoinna ullakolle ja 170 mm paksu ja sitten muovi ja sitten 45 mm asennusosa.
Pidän vastauksistanne ja pohdinnoistanne, joten toivon lisää palautetta!
Klikkaa tästä vastataksesi