Haluaisin mielelläni rappausjulkisivun taloon.
Mutta mikä tekee rappauksesta niin kallista? Onko se materiaali vai itse työ, joka nostaa hintaa?

Voiko rappauksen tehdä itse, jos ei ole tehnyt sitä aikaisemmin, vai vaatiiko se ammattilaisen työn? ::)

Mennessäni Lövskogs rakennukselle (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), hän kirjoittaa, että rappaus maksoi 20000 verrattuna 125000 "rappauksesta kaupungilla". Toki kaikki työ vielä lisänä, mutta silti...

Se on työ, joka maksaa, ei materiaali. Se on sama asia kuin kivitalojen kanssa, itse kivi on halpa mutta talon muurauskustannukset... ::)

Harkitsemme itse rappaamista 2-kerroksiseen kivitaloon, vaikka emme ole koskaan tehneet sitä ennen.

Ainoa kokemukseni on korkean talon perustuksen rappaus lastalla ja löysällä puutavaralla. Sotkuista, sotkuista, sotkuista mutta se toimi.

On olemassa monia erilaisia rappauslaasteja, jotka ilmeisesti eroavat huomattavasti koostumuksessa ja työpanoksessa. Emme ole vielä katsoneet sitä tarkasti, paitsi todenneet, että jos on tarpeeksi kätevä rakentamaan talon, se on täysin mahdollista tehdä itse. ;D

Siellä on paljon rappausta, joka täytyy tehdä. Minä, joka muuten teen (melkein) kaiken itse, epäröin rappaamaan taloa itse. Olen laskenut, että noin kuusi tonnia rappausta on pienessä, (asuinpinta-ala 92 neliömetriä), talossani.

On selvää, että työ maksaa.
Appiisa työskentelee alalla ja aikoo puhdistaa talomme vain putsaustyön hinnalla, hän tekee sen ilmaiseksi ja se maksaa enintään 50 000...

Hei.

Kustannukseen vaikuttaa hieman, millaista rappausta talolle haluat. Jos valitset paksurappauksen, säästät kustannuksissa noin 1/2 verrattuna ohutrappaukseen, kuten STO Nordic. Ongelma paksurappauksessa on, että se vie 3 kertaa kauemmin rapata.

Terveisin,
Martin

Se on sama täällä, lanko on murare ja työskentelee enimmäkseen STO, 40mm polystyreeni ja se Putsbruk joka tarvitaan tulee maksamaan enintään 50kkr hän on luvannut.

Ehkä on aika herättää henkiin vanha Polenkonsult-ketju käsityöläisissä?

Rehellisesti sanottuna olen kuullut, että siellä on PALJON hyviä ja taitavia puolalaisia muurareita.

Terv. Stefan :)

Eikö ammattilaiset sumuta rappauksen erityisillä rappausruiskuilla? Sen pitäisi tehdä siitä vähemmän raskasta. Tietääkseni tällaisia koneita voi vuokrata.

Katsotaan kuinka työntekijäni hoitavat rappauksen... he näyttävät osaavan sen homman, mutta heidän täytyy ensin todistaa se rappaamalla kellarin sisäseiniä. Katsokaa verkkosivumme noin viikon päästä, niin näette tuloksen...

Luulin, että se tehdään niin, että rappaus ruiskutetaan ja sen jälkeen käydään sen läpi "paikan päällä" hiertimellä/skånelaisella jne. Että siis rappausta ei lyödä käsin. Mutta en olekaan alalla...

Kyllä vain, toki käytetään ruiskua, kuten THAB 520, joten itse "levittäminen" ei vie niin kauan, mutta se täytyy silti kadetisoida/tasoittaa ja hiertää. Tietysti se on helpompaa, jos talo on yksikerroksinen, jotta vältytään seisomasta ja taistelemasta raskaan laastitäytteisen letkun kanssa hutera telineellä..

terveisin,
martin

Aion rakentaa Trivselhusin noin 170 neliömetrin (1/2 kerroksinen). Trivselhus ottaa 250 000 rapatusta julkisivusta siinä talossa. Tietenkään en aio ottaa rapattua julkisivua sellaisilla kustannuksilla. Mutta se olisi ollut hienoa.

Se ei ole aivan kohtuuton hinta verrattuna niihin tarjouksiin, jotka olen saanut taloni uusimiseen. Vähän ylihintainen vain.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.