Hei
Olen aloittanut makuuhuoneen remontin vuokratalossa (asumisoikeusasunto) ja kun tutkin kattoa tarkemmin, se näyttää tältä. Olen raaputtanut osan, joka oli irti, ja siellä missä nämä halkeamat ovat, on ilmaa betonin ja rappauksen välissä. Olen hieman epävarma, onko kyseessä ollut kosteus, joka on aiheuttanut tämän, koska toisessa huoneessa, jossa on vahvistettu olevan kosteusvaurio julkisivusta, on katossa alueita, jotka näyttävät samalta, mutta se on toinen luku.

Huomenna tulee joku mittaamaan mahdollisen kosteuden, joten kysymykseni on, jos katto on kuiva, voinko korjata tämän itse? Eli raaputtaa kaiken irtonaisen pois ja laittaa uutta, mutta neuvoja miten teen ja mitä materiaalia käytän, rappauslaastia? mutta minkä tyyppistä, jos niitä on useita, ja levitänkö sen vain, kuten tasoittaisin. Katto on röpelöinen, joten haluan sen näyttävän samalta. Vai käytetäänkö jotain tekniikkaa, jolla saadaan tämä ulkonäkö?

Haluaisin mieluiten korjata tämän itse, olen tehnyt jonkin verran remonttia, mutta tämä on minulle uusi alue. Ajattelen, että jos kyseessä ovat pienet alueet eikä koko katto, niin ehkä "paikkaaminen" onnistuu helposti itse.

• Katon rappaus, josta on irronnut osia paljastaen alta olevan betonin. Rappauksen halkeamia ja epätasaisuuksia näkyvissä.
  • Katto, jossa näkyy lohkeileva ja epätasainen rappaus sekä mahdollisia halkeamia ja kosteuden merkkejä, osittain paljastunut betoni.
  • Katossa on irtoavaa rappausta ja tummia laikkuja, mahdollisesti aiheutunut kosteudesta, nähtävissä asunnon huoneessa.
Luulen, että se näyttää vähän ohuelta ollakseen rapattu, uskon enemmän, että se on tasoitettu ja maalattu. Milloin talo on rakennettu?

• Tykkään
Jansson69
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt sanoi:
Mielestäni se näyttää hieman ohuelta ollakseen rapattu, luulen enemmän, että se on tasoitettu ja maalattu. Milloin talo on rakennettu?
Ah, voiko se olla niin, joo se on melko ohut, talo on rakennettu 60-luvulla. Jos riittää tasoittaminen, onko olemassa kittiä tämän näköisenä? Se helpottaisi minua ainakin :)

B Beckett sanoi:
Ah voiko se olla niin, joo se on aika ohut, talo on rakennettu 60-luvulla. Jos riittää, että kittaamalla, onko olemassa kittiä, jolla on tämä ulkonäkö? Se olisi kyllä helpotus minulle :)
Se on varmaan vain kittiä, jos on suuria alueita, kittaisin tavallisella kitillä ja asettaisin kuitukankaan, niin se kestää "ikuisesti". Jos on pienempiä alueita, mikä ei ilmeisesti ole, voi kitata tavallisella kitillä ja "töpöttää" märällä sienellä saadakseen samanlaisen pintarakenteen.

B Beckett sanoi:
Ah voi olla niin, joo se on melko ohut, talo on rakennettu 60-luvulla. Jos riittää vain tasoite, onko olemassa tasoitetta, jolla on tämä ulkonäkö? Sehän helpottaisi minua ainakin :)
Maali/tasoite on luultavasti ruiskutettu.. Siitä ulkonäkö,

• Tykkään
Lived
  • Laddar…
Kiitos vastauksista, mutta sitten yritän hoitaa tämän itse, jos se nyt on kuivaa siellä :) Jos se nyt ei ole enempää kuin luulen, että se on.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.