Klinkkerin alla näkyy foliokerros, jossa on tiivistereunan merkit. Rakenteen epätasaisuus herättää huolen mahdollisesta lämmönlähteestä.
Hei.

Riski siitä, että minua pidetään tyhmänä, esitan kysymyksen. Mitä näen klinkkerin alla?

Onko se vain vedeneristys (kosteussulku) vai voiko se kuulua 48v lattialämmityskaapeliin? Se on vain ohut folio, mutta folion rakenne huolestuttaa minua.

Mutta eihän se voi olla lämmityskaapeli foliossa?

Talo on vuodelta 1970.

Ystävällisin terveisin Thomas Ljunggren

Jos se on 48 V lämmityskaapeli, se voi kyllä olla se.

P
Näyttää lämmityskalvolta, kuten se, jonka liimataan auton sivupeilien taakse.

Se, mikä näkyy, on itse lämmityskaapeli. Se on metallifolio, joka on upotettu kahden ohuen lämpöä kestävän muovifolion väliin.

Nyt olen vahingossa tehnyt reiän tuohon folioon, veikkaisin, että silmukka on pilalla silloin?

Onko jollain tietoa, miten nämä toimivat? Voiko sen korjata jollain erityisellä teipillä tai vastaavalla?

Vai pitääkö asentaa uusi silmukka, kun lattia on revitty irti?

Laita uusi aito slinga, tuo onhan jo poistettu käytöstä.

Jos se on kirjattu pois, se on puhtaasti taloudellinen kirjanpidollinen menettely, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko järkevää korjata vai ei.

On mahdollista, että se toimii myös reikien kanssa.

• Tykkään
lopec
  • Laddar…
H
T thomaslj sanoi:
Nyt olen vahingossa tehnyt reiän siihen folioon
Jos foliosilmukka on poikki, on peli menetetty, mutta jos vain itse muovi on vaurioitunut, laita vähän silikonia reikään.

Tyyppinen lattialämmitys on yleensä jaettu osastoihin, joten se osasto on todennäköisesti rikki, mutta voit tietenkin mitata. Jossain talossa sinulla on muuntaja, joka muuntaa 230 volttia 48 volttiin. Katso sitä, kuinka monelle ampeerille se on tehty. Se voi antaa tietynlaista ohjausta.

• Tykkään
thomaslj
  • Laddar…
Katso backer/calesco.com, he valmistavat tällaisia lämmitysfolioita.

• Tykkään
thomaslj
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.