Min kompostimurskain Biltemasta pysähtyi oksan kanssa, jota en saa pois. Näyttää siltä, että siinä on puhdistusluukku, mutta se on kiinni oudoilla ruuveilla. Voiko joku auttaa minua tunnistamaan ne? Se joka näyttää torxilta, siinä on myös piikki keskellä. Kompostimurskaimen renslukko, jossa näkyy kaksi erikoisruuvia, ylempi ruuvi on kuin torx, jossa on tappi keskellä.

Satsuki
Meillä oli jotain samanlaista ikkunassa, jossa oli tarkoitus käyttää nelikulmaista bittiä.

Biltemalla on sarjoja niiden kanssa. Yksi niistä taitaa olla nimeltään triwing tai jotain ja torx piikkillä ovat tavallisia torx-avaimia, jotka ovat hieman "varkaussuojattuja", tai miten niitä nyt kuvailisi. On olemassa kärkiä, joissa on reikä piikille.

Minulla on bittisarja, jossa on 109 osaa. Uskon, ettei se maksanut enempää kuin satanen Jula/Biltema/vardetnuvar:lla. Ilmeisesti tarvitsee vähintään niin monta, koska aina joku haluaa kiusata, kun tarvitsee avata tai kiristää jotakin, olipa kyseessä sitten 5/64-tuuman kuusiokoloavain, piikin asettaminen torxiin tai kolmen uran tähtimuodostelma.

• Tykkään
Sthlm1891
  • Laddar…
tommib
Joo, tuo on vähän kuin varustelukilpailu. Tulee uusia turvaruuveja ja pian sen jälkeen tulee bitsisarjoja, jotka sisältävät vastaavan bitin. Minua ärsyttää hieman se, että valmistajat jaksavat sitkeästi tehdä tätä. Jos haluaa päästä sisään, niin kyllä pääsee. Ainoa tapa estää se jotenkin on liimata kaikki yhteen. Sillä on muita haittoja, esimerkiksi yllä mainitussa kompostimyllyssä.

Kuten jo mainittiin, kyseessä on sekä Torx TR että Tripoint kuvassa.

Myös minulla on sarja, jolla pääsee sisään melkein mihin tahansa, oikeastaan lähinnä periaatteellisista syistä. Olen kuitenkin käyttänyt sitä kerran pumpun avaamiseen, miksi siinä nyt olisi turvaruuveja.

• Tykkään
Martin Lj
  • Laddar…
M Martin Lj sanoi:
Min kompostkvarn ifrån biltema stannade med en gren i som jag inte kan få ut. Ser ut att finnas en renslucka men den är stängd med underliga skruv. Någon som kan hjälpa mig identifiera? Den som ser ut som en torx har en pigg i mitten med. [kuva]
Tämä md Torx TR oli minulle uutta vain muutama viikko sitten. Mutta ilokseni huomasin, että minulla oli myös sellaisia bits sarjassani. Se oli tavallinen Torx toisessa päässä ja Torx TR toisessa päässä meisseleissä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.