1 010 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Mikä on kellarinseinän sisäpuoli?
Hei,
Olen alkanut remontoida kellariani. Yhdellä ulkoseinistä on kudottu tapetti, jota olen alkanut poistaa. Tapetin takana on jonkinlaista huokoista materiaalia, joka näyttää melkein jonkinlaiselta levyltä. Sen takana on jotakin, joka näyttää olevan täynnä puulastuja. Mikä tämä materiaali on? Mikä on tämä levy, joka on uloimpana? Pitääkö minun poistaa koko levy vai riittääkö vain tapetin poistaminen? On syytä mainita, että olen täysin noviisi talojen ja rakenteiden kanssa.
// Philip
Olen alkanut remontoida kellariani. Yhdellä ulkoseinistä on kudottu tapetti, jota olen alkanut poistaa. Tapetin takana on jonkinlaista huokoista materiaalia, joka näyttää melkein jonkinlaiselta levyltä. Sen takana on jotakin, joka näyttää olevan täynnä puulastuja. Mikä tämä materiaali on? Mikä on tämä levy, joka on uloimpana? Pitääkö minun poistaa koko levy vai riittääkö vain tapetin poistaminen? On syytä mainita, että olen täysin noviisi talojen ja rakenteiden kanssa.
// Philip
Ehdottomasti, mutta todennäköisesti helvetinmoinen työ saada tapetti, kitti ja maali pois puhtaalle rappaukselle. Ajattelet oikein kellarinseinien kohdalla, mutta onko sinulla jotain kosteusongelmaa, joka täytyy ratkaista?P PhilipLj sanoi:
Joo, olen valitettavasti ymmärtänyt sen.. no, korkeampi ilmankosteus kesällä, mutta ei suoraan näkyviä ongelmia seinissä. Pieni 2x5cm alue, josta tapetti oli irronnut ja pullistunut hieman. Mutta ehkä panostan sen poistamiseen joiltakin osin ja sitten jatkan kuten suunniteltu?C cpalm sanoi:
Ajattelen, että on osittain turhaa maalata maalilla, joka "hengittää" maksimaalisesti, jos väliin jää enemmän tai vähemmän diffusiontiivis kerros. Toisaalta aito silikaattimaali tarttuu vain mineraalisiin pintoihin, eli puhtaaseen rappaukseen, ja silloin on melko tarkkaa, jos halutaan hyvää tulosta. Voit käyttää hybridimaalia, jossa on silikaatti + akryylilisäaine, mutta jos et kuitenkaan voi saavuttaa maksimaalisen diffuusion avointa pintaa, voidaan ehkä harkita myös muita vaihtoehtoja.P PhilipLj sanoi:
Kiitos avusta!!C cpalm sanoi:Ajattelen, että on turhaa maalata maalilla, joka "hengittää" maksimaalisesti, jos välissä on enemmän tai vähemmän diffuusitiivis kerros. Lisäksi aito silikaattimaali kiinnittyy vain mineraalisiin alustoihin, ts. puhtaaseen rappaukseen, ja silloin on melko tarkkaa, jos sen on tarkoitus onnistua hyvin. Voit käyttää hybridimaalia, jossa on silikaatti- ja akryylilisä, mutta jos et kuitenkaan voi saavuttaa maksimaalisen diffuusioavointa pintaa, voi myös harkita muita vaihtoehtoja.
Klikkaa tästä vastataksesi