Hei,

Olen alkanut remontoida kellariani. Yhdellä ulkoseinistä on kudottu tapetti, jota olen alkanut poistaa. Tapetin takana on jonkinlaista huokoista materiaalia, joka näyttää melkein jonkinlaiselta levyltä. Sen takana on jotakin, joka näyttää olevan täynnä puulastuja. Mikä tämä materiaali on? Mikä on tämä levy, joka on uloimpana? Pitääkö minun poistaa koko levy vai riittääkö vain tapetin poistaminen? On syytä mainita, että olen täysin noviisi talojen ja rakenteiden kanssa. :)

// Philip

• Kellarin seinä, jossa puoliksi poistettu kudottu tapetti, paljastaen alla olevan huokoisen materiaalin.
  • Vaalea seinä, josta aloitettu poistamaan tapettia, paljastaa takana olevan huokoisen materiaalin ja puulastuja muistuttavan tekstuurin.
  • Kuvassa on kellariseinä, josta on poistettu osa kudotusta tapetista, paljastaen sen alla olevaa huokoista materiaalia ja puulastuja.
  • Reikä seinässä, jossa tapetti on poistettu osittain ja sen alta paljastuu kerros poroista materiaalia sekä puulastuja.
Se on träullit, älä poista sitä.

• Tykkään
PhilipLj ja 1 muu
  • Laddar…
C
Ja sen ulkopuolella on rappaus, eli ei mikään levy.

• Tykkään
PhilipLj
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Ja sen ulkopuolella on rappaus, ts. ei mikään levy.
Kiitos vastauksesta! Ymmärränkö oikein, että voi korjausrapata näitä reikiä, poistaa tapetin ja maalata silikaatilla esim.? Kiitos

C
P PhilipLj sanoi:
Ymmärränkö oikein, että voi korjata nämä reiät, poistaa tapetin ja maalata esimerkiksi silikaatilla?
Ehdottomasti, mutta todennäköisesti helvetinmoinen työ saada tapetti, kitti ja maali pois puhtaalle rappaukselle. Ajattelet oikein kellarinseinien kohdalla, mutta onko sinulla jotain kosteusongelmaa, joka täytyy ratkaista?

C cpalm sanoi:
Ehdottomasti, mutta se on todennäköisesti helvetillinen työ saada tapetti, kitti ja maali pois puhtaalle rappaukselle.
Vaikka ajattelet oikein kellariseinien suhteen, onko sinulla mitään kosteusongelmia, jotka sinun tarvitsee ratkaista?
Joo, olen valitettavasti ymmärtänyt sen.. no, korkeampi ilmankosteus kesällä, mutta ei suoraan näkyviä ongelmia seinissä. Pieni 2x5cm alue, josta tapetti oli irronnut ja pullistunut hieman. Mutta ehkä panostan sen poistamiseen joiltakin osin ja sitten jatkan kuten suunniteltu?

C
P PhilipLj sanoi:
Mutta ehkä kannattaa yrittää saada se pois joistain paikoista ja sitten jatkaa?
Ajattelen, että on osittain turhaa maalata maalilla, joka "hengittää" maksimaalisesti, jos väliin jää enemmän tai vähemmän diffusiontiivis kerros. Toisaalta aito silikaattimaali tarttuu vain mineraalisiin pintoihin, eli puhtaaseen rappaukseen, ja silloin on melko tarkkaa, jos halutaan hyvää tulosta. Voit käyttää hybridimaalia, jossa on silikaatti + akryylilisäaine, mutta jos et kuitenkaan voi saavuttaa maksimaalisen diffuusion avointa pintaa, voidaan ehkä harkita myös muita vaihtoehtoja.

• Tykkään
PhilipLj
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Ajattelen, että on turhaa maalata maalilla, joka "hengittää" maksimaalisesti, jos välissä on enemmän tai vähemmän diffuusitiivis kerros. Lisäksi aito silikaattimaali kiinnittyy vain mineraalisiin alustoihin, ts. puhtaaseen rappaukseen, ja silloin on melko tarkkaa, jos sen on tarkoitus onnistua hyvin. Voit käyttää hybridimaalia, jossa on silikaatti- ja akryylilisä, mutta jos et kuitenkaan voi saavuttaa maksimaalisen diffuusioavointa pintaa, voi myös harkita muita vaihtoehtoja.
Kiitos avusta!!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.