Hei,

Uusi foorumilla. Olen oppinut paljon lukemalla tähän asti, mutta nyt minulla on kysymys. Aloin poistaa kerroksia seinistä eristämättömässä eteisessä. Talo vuodelta 1925.

Vihreän pitäisi olla alkuperäinen. Mutta olen huolissani mustasta. Voiko se olla vaarallista purkaa? Asbesti jne.?

Kiitollinen avusta.
 
  • Seinän kerrokset talossa vuodelta 1925, vihreä alkuperäinen kerros ja musta epäilyttävä materiaali, joka voi sisältää vaarallisia aineita kuten asbestia.
Tretex.
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Kiitos vastauksestasi Stefan. Oliko ne usein mustia kuten kuvassa? Kuvittelin, että ne näyttivät enemmän masonitilta.
 
Onko kellään tietoa, mitä nuo mustat lagre levyllä ovat? :)
 
BirgitS
Ehkä jonkinlainen asfaboard?
Sitä käytettiin tuulensuojalevynä.
 
Kiitos vastauksestasi. Se on kuin levyssä olisi useita kerroksia mustaa materiaalia. Vuorotellen sen kanssa, jonka koen enemmän board-tyyppiseksi.
 
BirgitS
Käsittääkseni asfabord oli ennen treetex-levy, jossa oli asfalttikerros. Ei aavistustakaan, oliko asfaltti vain ulkopuolella vai oliko siellä useampia kerroksia, enkä myöskään tiedä kuinka paksu sellainen levy on.
 
Se kuulostaa kyllä erittäin todennäköiseltä, että se on kuten sanot! Kiitos Birgit!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.