Minulla on talo 1800-luvun lopusta. Se on varmasti remontoitu useaan kertaan vuosien varrella.
Minulla on vanha lasiveranta, jonka päällä on parveke. Vaihdoin parvekkeen peltikaton, koska pelti oli huono ja vettä vuoti lasiverantaan. Pelti oli parvekkeen puuritilän alla. Samalla vaihdoin kaiken raakapontin, joka oli vanhan pellin alla, lasiverannan sisäkaton päällä.
Kuvassa on kulma lasiverannan sisäkatosta. Huono pelti oli aiheuttanut vuodon tähän kulmaan, joka toi vettä sisäkaton ja itse "kulman" sisälle. Kun vakuutusyhtiö teki kosteusmittauksen kulmassa, leikattiin pyöreä reikä lasiverannan sisäkattoon. Jotta voitiin mitata ja katsoa sisälle. Katso kuva!
Kuvassa näkyy mustahometta ym. aiemmasta veden aiheuttamasta vahingosta.
Nyt mietin:
Onko kukaan tunnistanut materiaalia, joka näkyy reiässä? Näyttää siltä, että tämä on palkkien alla, eli raakapontin ja lasiverannan sisäkaton välissä. En tiedä kuinka vanha se on. Tuntuu jonkinlaiselta "pahvilta".
Ja koska pelkään asbestia, kysyn lisäksi:
Tietääkö joku, sisältääkö tämäntyyppinen "pahvi" asbestia? Haluan tietää ennen kuin aloitan lasiverannan kosteusvaurioituneen sisäkaton purkamisen ja remontoinnin.
Kiitollinen palautteesta!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.