1 099 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Mikä materiaali tämä on ulkoseinän sisäpuolella?
Hei,
olen poistanut ohuesta levyarkista tehdyn bröstpanelin ja sen alla ovat levyt, jotka näkyvät kuvassa. Onko joku, joka pelkästään kuvaa katsomalla voisi sanoa, mitä materiaali todennäköisesti on?
Näiden alla näen mielestäni raakalautaa raoissa.
Harkitsen levyjen poistamista, sähkön asentamista ja sitten kipsilevyjen laittamista pintamateriaaliksi, mutta en halua poistaa levyjä ennen kuin tiedän, mitä ne ovat ja mikä mahdollinen tehtävä niillä on (eristys?).
Kiitollinen vastauksesta!
olen poistanut ohuesta levyarkista tehdyn bröstpanelin ja sen alla ovat levyt, jotka näkyvät kuvassa. Onko joku, joka pelkästään kuvaa katsomalla voisi sanoa, mitä materiaali todennäköisesti on?
Näiden alla näen mielestäni raakalautaa raoissa.
Harkitsen levyjen poistamista, sähkön asentamista ja sitten kipsilevyjen laittamista pintamateriaaliksi, mutta en halua poistaa levyjä ennen kuin tiedän, mitä ne ovat ja mikä mahdollinen tehtävä niillä on (eristys?).
Kiitollinen vastauksesta!
Ohut levy näyttää olevan masoniittia, paksu pehmeä treetex. Mutta on hieman vaikea nähdä. Masoniitti on noin 4 mm, treetex-tyyppiä 12-16 mm.K Keos_Bygg sanoi:Hei,
olen purkanut pois ohuen seinäpaneelin jostain ohuesta levymateriaalista ja tämän alla ovat levyt, jotka näette kuvassa. Onko joku, joka voi heti pelkästään katsomalla kuvaa sanoa, mitä materiaalia se todennäköisesti on?
Tämän alla luulen näkeväni raakaponttia raoissa.
Olen hieman kiinnostunut poistamaan nämä levyt, asentamaan sähköt ja sitten laittamaan kipsilevyt pintamateriaaliksi, mutta en halua poistaa levyjä ennen kuin tiedän, mitä ne ovat ja mikä tehtävä niillä mahdollisesti on (eristys?).
Kiitollinen vastauksista!
Laajennusosassa (rakennettu 1949) seinät sisältäpäin ulospäin on rakennettu masoniitista, raakapontista, treetex, seisovasta 2 (?) tuuman plankusta, treetex, ilmarako, julkisivupaneeli.
Treetex on eristys minun tapauksessani.
Olen urittanut sähköille raakaponttiin ja treetexiin mutta en ole poistanut sitä. Olen poistanut masoniitin ja korvannut sen 6 mm: n kipsillä, jolloin pystyin säilyttämään kaikki karmit jne.
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa, kaksi kysymystä:N nb. sanoi:Ohut levy näyttää olevan masonite, paksu pehmeä treetex. Mutta se on hieman vaikea nähdä. Masonite on noin 4 mm, treetex noin 12-16 mm.
Laajennuksessa (rakennettu 1949) seinät ovat sisältä ulospäin rakennettuja masonitesta, raakalautasta, treetexista, seisovista 2 (?) Tums laudoista, treetexista, ilmarako, julkisivulaudoitus.
Treetex on eriste minun tapauksessani.
Olen urittanut sähköä varten raakalautaan ja treetexiin, mutta en ole poistanut sitä. Olen poistanut masoniten ja korvannut sen 6 mm kipsilevyllä, jolloin pystyin säilyttämään kaikki listat ym.
1. Mitä työkalua käytit urittamiseen raakalaudassa ja treetexissa?
2. Jouduitko irrottamaan ovi- ja ikkunalistat ja sitten asentamaan ne takaisin, kun olit laittanut kipsilevyn?
1. Käsisirkkeli säädettynä noin 16 mm ja sen jälkeen taltta. Råspontin kanssa täytyy olla tarkkana, jotta sitä ei sahata väärin. Yleensä sahasin uran niin, että sain poistettua yhden laudan.K Keos_Bygg sanoi:
2. Ei, leikkasin mattoveitsellä msoniten pois listojen ja karmin ympäriltä ja laitoin tilalle remonttikipsiä, joka on suunnilleen yhtä paksu, joten se ei näy.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad är detta för igentäppt rör?
Vatten & Avlopp -
Vad är detta för beläggning på vår trapp utomhus?
Grund & Markarbeten -
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Vad är detta för underlagsmaterial?
Golv