Hei, minulla oli vesivahinko autotallissa, joka on korjattu ja sen on annettu kuivua. Ajattelin nyt palauttaa sisäkaton, mutta minulla on muutama kysymys.

1. Pahvi, joka "roikkuu alhaalla", onko se jonkinlainen tuulensuojapaperi vai mihin sitä käytetään? Voiko sen sijaan käyttää bisonia (jota minulla on ylimääräistä), vai pitääkö se olla jokin erityinen pahvi?
2. Tänään on lasivilla eristämässä kattoa. Onko sillä väliä, jos sekoittaa lasi- ja kivivillaa (koska minulla on myös kivivillaa), tai heikentyykö eristyskyky jollain tavalla, tai onko kivivilla huonoa kattoteristykseen?

Terveisin
Per

Rei'itetty, alas roikkuva pahvilevy autotallin sisäkaton vaurioitumisen seurauksena. Puoli purettu autotallin sisäkatto, josta riippuu ruskea paperi. Taustalla näkyy lasivillaa ja puupalkkeja.

Joko kattopahvi jos se on paksumpi.. vaihtoehtoisesti tuulensuojapahvi jos se on ohuempi.
Ei tarvitse olla siellä, jos sinulla on muovi päällä sitten.
Mutta onko tila jatkuvasti lämmitetty?
Silloin muovi on ok, muuten olisin poistanut sen.
Ei ole mitään ihmeellistä sekoittaa lasia ja kivivillaa.

T Tjrex sanoi:
Vaihtoehtoisesti kattohuopa, jos se on paksumpi... tai tuulisuoja, jos se on ohuempi. Ei tarvitse olla siellä, jos sinulla on muovia päällä myöhemmin. Mutta onko tila jatkuvasti lämmitetty? Sitten muovin käyttö on ok, muuten olisin poistanut sen. Ei ole mitään outoa sekoittaa lasi- ja kivivillaa.
Sehän on lämmitetty ylläpitolämmöllä syksy/talvi/kevät, kesällä lämpenee itsestään 😁 Joten muovi voi olla. En oikeastaan myöskään ymmärtänyt, miksi siellä on tuulipaperi, kun muovi on kiinnitetty. Mutta koska se on moduulitalo, tehtiin varmaan vain niin. Tai sitten se laitettiin ehkä rakennusvaiheessa jostain syystä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.