Tarvitsen vähän sähköapua....

Mikä kaapeli tarvitaan, jotta voidaan liittyä sähköverkkoon? Tavallinen maakaapeli?

Mitä tyyppiä kaapelia käytetään kytkemään pistorasioita, valaisimia ym. sisäpuolella?

Terveisin
Kristofer
 
Ensimmäinen olisi niin sanottu maakaapeli EKKJ 5*6/6 ja toinen riippuu, vähän näkyvää kaapelia pitäisi olla EKRK 3*1,5... no niinpä :P
 
Jotkut sähköyhtiöt haluavat 4*10 tyypin SE-N1XV-U tai vastaavan. Mutta tarkista sähköyhtiöltäsi, jotkut haluavat aina asentaa kaapelin mittariin itse, toiset hyväksyvät, että sähköasentaja tekee sen. Olen itse kokenut tapauksia, joissa sähköyhtiö on vetänyt pois juuri asennetun kaapelin ja korvannut sen samanlaisella !!
 
oki te tarkoitat sitä osaa mittarikaappiin... tiedän, että kunnassa, jossa asun, niin sähköntoimittaja hoitaa aina sen osan... ja nykyään vetävät 4*10/10, ei pidä unohtaa.

Vaikka huolehtisikin kaapelista ja kaivamisesta itse, tulee sama liitäntä maksu... ja silloin sillä ei ole väliä :P
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.