Olen nähnyt pari erilaista rakennustekniikkaa, jotka ovat ilmestyneet fb-virtaani.
Osittain ranskalainen Brikawood, joka rakennetaan pienistä paloista, ja osittain joku talo jostain itäisistä naapurimaista, joka rakennetaan "kaksinkertaisilla" seinillä. (katso linkit niin ymmärrät mitä tarkoitan)
Mikä heillä on yhteistä, on se, että kummassakaan ei näytä olevan minkäänlaista höyrysulkua sisäpuolella eikä myöskään minkäänlaista ilmarakoa ulkopuolella. He käyttävät kuitenkin selluloosapohjaista eristysmateriaalia. Oletan, että he sitten katsovat, että höyrysulkua tai ilmaväliä ei tarvita. Mahdollista, että se toimii, mutta jään pohtimaan asiaa.
Olen yrittänyt löytää jotain siitä, miten he ajattelevat Brikawoodissa, mutta ilman menestystä.
Onko jollakulla enemmän tietoa tästä??
https://www.brikawood-ecologie.fr/en/