13 794 lukukertaa ·
23 vastausta
14k lukukertaa
23 vastausta
Metallirangat vai puu kellarissa?
Peltisääntö ei ole aina hyvä valinta.
Nämä on käsitelty jonkinlaisella öljyllä, joka voi kerätä pölyä ja likaa, jotka puolestaan voivat homehtua. Lisäksi se voi alkaa ruostua kosteusvaikutuksesta. Tietysti... vähemmän riskiä kuin puulla luonnollisesti.
Nämä on käsitelty jonkinlaisella öljyllä, joka voi kerätä pölyä ja likaa, jotka puolestaan voivat homehtua. Lisäksi se voi alkaa ruostua kosteusvaikutuksesta. Tietysti... vähemmän riskiä kuin puulla luonnollisesti.
PELLTISÄÄNNÖT
Kiitos tuesta Nr 1000!
Minua ärsyttää aina, kun sovelletaan puukerrostalon sääntöjä tiilirakennukseen ja päinvastoin. Mielestäni se on kuin kutsuisi ongelmia. Kosteussuoja tänne ja sinne ja toivoo, että se pitää tiiviinä, erityisesti näiden kahden niin erilaisen rakennusmateriaalin siirtymissä. Tätä tehdään paikoissa, joissa mikään muu ratkaisu ei ole mahdollinen, mutta sitä tulisi mieluiten välttää, ja halusin korostaa tätä viestilläni. Monet ovat eri mieltä ja olin vain iloinen, että joku on samaa mieltä kanssani. Kukaan ei kerro epäonnistuneista yhdistelmistä, jotka on täytynyt purkaa jälkikäteen tai hyväksyä, että kipsiseinät pehmenevät reunoista ja tapetti on löysä ja laikukkaita. Kellarilla on oma elämänsä ja ilmastonsa, ja tämä on otettava huomioon ensisijaisesti. Vanhoissa taloissa ei ole alapuolista kosteussuojaa, jotka suojaavat maaperän kosteudelta lattiassa ja seinissä. Ajattele, kuinka monimutkaista on saada toimiva kipsiseinähuone huoneeseen, jossa on kivi-/tiiliseinät. Kaikki riippuu siitä, että suojaus kosteudelta ja ilmanvaihto niiden välillä toimii täydellisesti. On helppo rakentaa itsensä ongelmaan, jos toteutuksessa on pieni virhe. Onko riski sen arvoinen? Jokainen voi itse arvioida, mutta riskin tulisi olla tiedossa jo ennen kuin aloittaa.
gaia
Minua ärsyttää aina, kun sovelletaan puukerrostalon sääntöjä tiilirakennukseen ja päinvastoin. Mielestäni se on kuin kutsuisi ongelmia. Kosteussuoja tänne ja sinne ja toivoo, että se pitää tiiviinä, erityisesti näiden kahden niin erilaisen rakennusmateriaalin siirtymissä. Tätä tehdään paikoissa, joissa mikään muu ratkaisu ei ole mahdollinen, mutta sitä tulisi mieluiten välttää, ja halusin korostaa tätä viestilläni. Monet ovat eri mieltä ja olin vain iloinen, että joku on samaa mieltä kanssani. Kukaan ei kerro epäonnistuneista yhdistelmistä, jotka on täytynyt purkaa jälkikäteen tai hyväksyä, että kipsiseinät pehmenevät reunoista ja tapetti on löysä ja laikukkaita. Kellarilla on oma elämänsä ja ilmastonsa, ja tämä on otettava huomioon ensisijaisesti. Vanhoissa taloissa ei ole alapuolista kosteussuojaa, jotka suojaavat maaperän kosteudelta lattiassa ja seinissä. Ajattele, kuinka monimutkaista on saada toimiva kipsiseinähuone huoneeseen, jossa on kivi-/tiiliseinät. Kaikki riippuu siitä, että suojaus kosteudelta ja ilmanvaihto niiden välillä toimii täydellisesti. On helppo rakentaa itsensä ongelmaan, jos toteutuksessa on pieni virhe. Onko riski sen arvoinen? Jokainen voi itse arvioida, mutta riskin tulisi olla tiedossa jo ennen kuin aloittaa.
gaia
Ehkä minun pitäisi selventää: Kaikki väliseinät kellarissa ovat muurattuja. Kellari on leca-materiaalia, jonka sisä- ja ulkopinta on rapattu. Ei vedeneristystä tai sellaista, juuri kosteuden kulkemisen vuoksi, mutta...
Tämä seinä menee suorassa kulmassa seinästä, 1 m leveä päättyy ei mihinkään ja sillä on vain yksi tehtävä, jakaa ja tukea kytkintä. En todellakaan onnistu muuraamaan seinää, mutta saan todennäköisesti kasaan seinän runkoilla ja märkätilakipsilevyllä.
Tämä seinä menee suorassa kulmassa seinästä, 1 m leveä päättyy ei mihinkään ja sillä on vain yksi tehtävä, jakaa ja tukea kytkintä. En todellakaan onnistu muuraamaan seinää, mutta saan todennäköisesti kasaan seinän runkoilla ja märkätilakipsilevyllä.
Uskon tosin, että on täysin mahdollista rakentaa koolauksella ja kipsillä, mutta älä haittaa muurausta siksi, että luulet sen olevan vaikeaa. Voisin jopa väittää, että se voi olla hieman helpompaa muurata. Tai ainakin yhtä vaikeaa. Joten jos luulet, että voit rakentaa kevyen seinän, voit muurata seinän. Olen tehnyt molempia vahingoittamatta itseäni, taloa, perhettä tai ympäristöä vakavasti.
Klikkaa tästä vastataksesi