Mitä mieltä on koottu asiantuntemus? ;)
 
Metalli!
 
sama se
 
OK. 50/50 siksi ;)

Ehkä minun pitäisi selittää vähän tarkemmin. Ehkä on hieman homsig, mutta kellari on kokonaan kiveä, väliseinät tiilestä ja tarkoitettu ensisijaisesti varastotilaksi, pesutuvaksi ja ompeluhuoneeksi. Kyseessä oleva seinä on noin 1,5 m leveä jakaja, joka pitää sisällään mm. valokatkaisijan. Lattiassa on lattialämmitys.

Onhan se niin huolissaan kosteudesta/homeesta
 
Kevytbetoni + mahdollisesti vähän lasibetonia ehkä?
 
"Kevytbetoni + mahdollisesti vähän lasibetonia ehkä? "

Betonilaattia. Seinät Lecasta. Rapattu sisä- ja ulkopuolelta.
 
Mm, tarkoitin, että sinun pitäisi muurata/liimata väliseinäsi sen sijaan, että kehikot rakentaisit niitä varten. Esim. HHcelconin multiplatalla. Vaikuttaa olevan erinomainen ratkaisu, jos pelkää kosteutta ja hometta...
Jos aiot asentaa valokatkaisijan, riittää vain hakkaminen, jyrsiminen ja tasoitus.
 
OK. Mutta sellainen seinä on varmasti hyvä, mutta hieman overkill tässä tapauksessa..
 
Aiotko lisäeristää seinää? Valitsisin joka tapauksessa metallipalkit kosteuden tiivistymisriskin vuoksi kellarin seinää vasten.
 
Se on vapaasti seisova väliseinä. En aio lisäeristää.
 
Ahaa. Valitsisin silti metallikehykset, koska se on rakenteen piilotettu osa -> vaikea havaita mahdollisia kosteusvaurioita. Metallikehykset olisivat silloin turvallisempi valinta.
 
Jep, ajattelin vähän samalla tavalla. "Out of sight, out of mind" ei päde kellareihin ;)
 
Teräskoolaukset ovat lisäksi todella miellyttäviä työskennellä, eivät väänny, aina suoria.....
 
Liityn yllä olevaan pohdintaan teräsprofiileista yhdellä lisäpohdinnalla.
Miten kiinnitetään kipsilevyt teräsprofiileihin?
Liimataanko suoraan päälle vai asetetaanko puulista teräsprofiilin ja kipsilevyn väliin ja ruuvataan kipsi kiinni puulistaan.
 
Kipsiruuvit metallirangalle.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.