7 448 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
MDF-paneeli eteisessä
Olen remontoimassa eteistä. Seinät ovat nyt kestävästä kankaasta (maalattu aprikoosiksi...) ja kankaan takana on tretex.
Suunnittelen MDF-puunhelmipaneelien asentamista ja mietin, onko jotain vinkkejä, mitä kannattaa tai ei kannata tehdä?
Huoneen korkeus on 2600 mm ja levyt ovat 2400 mm, joten pituudessa tarvitaan melko paljon saumojen tekemistä. Vinkkejä saumojen peittämiseen?
Ajattelin ostaa käsittelemättömiä ja maalata itse. Osittain saadakseni "elämää" maalaukseen, ja koska oletan, että minun täytyy peittää naulanreiät ja saumat.
Olen kiitollinen avusta.
Suunnittelen MDF-puunhelmipaneelien asentamista ja mietin, onko jotain vinkkejä, mitä kannattaa tai ei kannata tehdä?
Huoneen korkeus on 2600 mm ja levyt ovat 2400 mm, joten pituudessa tarvitaan melko paljon saumojen tekemistä. Vinkkejä saumojen peittämiseen?
Ajattelin ostaa käsittelemättömiä ja maalata itse. Osittain saadakseni "elämää" maalaukseen, ja koska oletan, että minun täytyy peittää naulanreiät ja saumat.
Olen kiitollinen avusta.
Laitoin sellaisen paneelin osiin kylpyhuonetta jonkin aikaa sitten, mutta liimasin sen. Ei ollut suurempia ongelmia työskennellä niiden kanssa...en keksi mitään, mitä erityisesti pitäisi ajatella. Maalaus sujui hyvin, käytimme pellavaöljymaalia. Jos haluat välttää saumojen, ehkä muutama kunnollinen jalkalista/kattolista voi ratkaista ongelman? Riippuu hieman siitä, mitä sinulla muuten talossa on tietysti.
Hei!
Katso ketjuni, jonka aloitin tässä päivänä muutamana:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/209909-langa-panelskivor.html
Sinne näyttää ilmeisesti olevan vaikea tehdä siistejä jatkoksia. Otin yhteyttä Brandénsiin ja he saattavat ehkä auttaa sinua.
Katso ketjuni, jonka aloitin tässä päivänä muutamana:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/209909-langa-panelskivor.html
Sinne näyttää ilmeisesti olevan vaikea tehdä siistejä jatkoksia. Otin yhteyttä Brandénsiin ja he saattavat ehkä auttaa sinua.
Liitos ilman listan peittämistä on arvotonta. Olen asentanut mdf-paneelia muutamaan paikkaan, mm. portaikkoon, ja siellä oli pari paikkaa, joissa korkeus ei riittänyt, kuten nurkka siellä täällä, nämä ovat liitetyt, mutta ajan myötä se näkyy, kun se kutistuu/turpoaa.
Kiitos vastauksistanne.
Olipa harmi, että ei ole hyvä idea jatkaa... Jos peitän sokkelilla, siitä tulee noin 100mm ylös ja 100mm alas...
Eikö voisi tulla hyvä, jos laittaa akryylimassa saumoihin tai jotain?
Olipa harmi, että ei ole hyvä idea jatkaa... Jos peitän sokkelilla, siitä tulee noin 100mm ylös ja 100mm alas...
Eikö voisi tulla hyvä, jos laittaa akryylimassa saumoihin tai jotain?
Tee kuten meillä kotona, meillä on (aito) helmipaneeli lattiasta kattoon asti, mutta keskellä on laitettu profiililista. Lista ja helmipaneeli alapuolella on pilsnermaalattu ja listan yläpuolella se on maalattu valkoiseksi. Näyttää todella hyvältä, paitsi värivalinta alhaalla...
Liitoskohdan voisit siis laittaa tällaisen listan taakse.
Liitoskohdan voisit siis laittaa tällaisen listan taakse.
Klikkaa tästä vastataksesi