Olen pitkään miettinyt, mitä materiaalia käytetään syllpappenin ja palkkiin välillä kuvani mukaan: http://img174.imageshack.us/img174/1906/grundbk3.jpg
Siinä lukee "Spont el. annat?" Mitä materiaalia yleensä käytetään siellä? paksuus? Eikö pitäisi tiivistää tämän pontin ja palkin välissä?

Kysyn myös, mitä käytetään ponttiin yläpuolella, lattialla siis? En löytänyt tavallista rakennusmateriaalit-verkkokaupan sivulta u-uralla (enkä oikein tiedä, mitä niitä kutsutaan).

Olen lukenut vähän siitä, pitäisikö talo kiinnittää lecaharkkojen väliin vai ei. Talo tulee olemaan noin 12x6m ja sen täytyy ehkä liikkua sen verran, että sitä ei pitäisi kiinnittää?

Sokkeliin kiinnitetään suoraan sokkelin päälle kosteuskyltin kanssa. Sokkeliin käytettyä bitumipaperia käytetään ei niin paljon nykyään, vaan modernimpia muovi/kumi materiaaleja. Mitään "ponttia" ei tarvita.

okei, en tiedä, ymmärsitkö minut väärin liittyen sponttiin, tarkoitan siis sitä, joka pitää eristyksen paikoillaan.
ja plintit oli tarkoitus asettaa noin 1m välein, joten en ajatellut tehdä ryömintätilaa.

Luulen, että tarkoitat trossbottenia (tai blindbottenia), koska sanot sen pitävän eristyksen paikallaan. Siinä tapauksessa kuvasi ei ole täysin oikea, koska trossbotten ei ole syylingin ja peruspilarien välissä. Trossbotten naulataan lattianiskojen alle ja materiaalia voi olla esimerkiksi spånt, plywood, cellplast tai minerit.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.