Terve!

Olen ajatellut rakentaa kaksi erillistä vaatekaappia kooltaan 1200x2400mm. Mutta olen epävarma siitä, mitä materiaalia minun pitäisi käyttää. Tietysti mdf tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Mutta mikä paksuus vaaditaan levylle, jotta saadaan tarvittava vakaus, kun kaappeja ei kiinnitetä seinään? Onko 12mm liian heiluva? 19mm tarkoittaisi, että kaapit painavat paljon. Onko 16mm paras paksuus?

Ajatuksena oli rakentaa runko irrotettavilla hyllyillä, koska haluan vähentää painoa, kun kaapit on tarkoitus viedä toiseen kerroksessa olevaan asuntoon. Tämä johtaa toiseen kysymykseeni.
Takalevy.
Pitäisikö tässäkin käyttää mdf:ää, kun kaapeilla ei tule olemaan kiinteitä hyllyjä, jotka pitävät runkoa koossa? Mieluiten käyttäisin masonitea tai jotain vastaavaa, jotta paino saadaan mahdollisimman alas, mutta 1200mm leveydellä se ei ehkä toimi?

Kiitollinen kaikista vastauksista ja vinkeistä.

hei,
tuleeko siihen jokin väliseinä vai onko se avoin kaksoiskaappi? (1200mm avoin)

ei mitään väliseiniä vaan avointa tilaa vaatekaapin sivujen välillä lukuun ottamatta irrotettavia hyllyjä ja jotain vaatetankoa.

Ajattelisin käyttää 16 tai 19 mm ja masonit taustalevynä, taustalevyn tehtävänä on vain peittää seinä ja jäykistää kiertymistä vastaan, sillä ei ole kantavaa tehtävää. Jos käytät 16 mm ja huomaat, että yläosa roikkuu sen jälkeen, kun olet laittanut ne yhteen, voit aina jäykistää ohuella puoleksi sahatulla "nauhalla" 16 mm mdf:ää, jonka asetat taustalevyyn keskelle alhaalta ylöspäin. Se vie hyvin vähän tilaa, mutta antaa masonitille jäykkyyttä pystysuunnassa, jota se ei yksinään pysty tarjoamaan. Sahaa kaikki osat ja maalaa, kokoa paikan päällä huoneessa ja paklaa/maalaa naulat/ruuvit lopuksi, niin vältät kantaamisen portaikon läpi :)

okei. kanuuna! kiitos niin paljon! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.