Forrest sanoi:
No, alan epäillä, että olen väärässä. Mutta nyt olen myös täällä ilmoittanut paksuuden puutavarasta, jota käytän kaivon ympärillä.

Jos sitten Tan = vastakkainen kateetti / viereinen kateetti.

Kateetti olisi siis tässä tapauksessa säde???

50,3 / 50,3... olen toivoton, sanoi heinäsirkka ilman yhtä jalkaa...
Säde on hypotenuusa. Toinen kateetti on kolmion korkeus. Toinen kateetti on puolikas kolmion sivun pituudesta.

Keskeytän tässä. Ketjun aloittaja on saanut vastauksen kysymykseensä. :)

/Stefan

Ok, kiitos inputista. Olisin vain toivonut, että luku asetetaan annetuilla numeroilla.

Radie 50,3 (brädklädnad inkluderad)

Tan 30 = X/50,3

X = ? En voi millään ymmärtää, miten tässä saadaan X:n arvo...

Mutta, mutta en kai koskaan ymmärrä tätä, joten ymmärrän jos ketju suljetaan:blushing:

Saat sen selville käyttämällä laskinta, joka voi laskea trigonometrisia kaavoja. Ja jos se on niin kuin oletin ensimmäisessä viestissäni, että ympyrän säde on hypotenuusa ja kuten Stefab Bengtsson kirjoittaa yllä, sinun pitäisi käyttää siniä tangentin sijasta.

Jos googlaat trigonometrian, voit lukea lisää.

Forrest sanoi:
Ok, kiitos inputista. Olisin vain toivonut, että luku asetetaan annetuilla numeroilla.

Säde 50,3 (seinälaitoihin sisällytetty)

Tan 30 = X/50,3

X = ? En millään voi ymmärtää, miten tässä saadaan X:n arvo...

Mutta, mutta en kai koskaan ymmärrä tätä joten ymmärrän että ketju suljetaan:blushing:
tan 30 * 50,3 = 29,04.
29,04 * 2 = 58,08.

Kuusikulmion sivu on siis 58,08. Jos lasketaan 45 mm runko ja 28 mm lauta sen päälle.

/Stefan

Forrest!!

Anteeksi! Näen nyt, että sehän on sinä, joka on keskustelun aloittaja! :blushing:
Ei tietenkään ole minun tehtäväni päättää, oletko saanut vastauksen. Jatka kysymistä, kunnes saat vastauksen, johon olet tyytyväinen.

/Stefan

Jippi, nyt minulla on laskin, jossa nämä toiminnot ovat hallussa. d^_^b

Hehe... teidän avullanne minusta tulee matikan professori rakennusfoorumilla.

Kiitos kärsivällisyydestänne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.