50 820 lukukertaa ·
20 vastausta
51k lukukertaa
20 vastausta
Matematiikkakaava kuusikulmiolle
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 564 viestiä
Säde on hypotenuusa. Toinen kateetti on kolmion korkeus. Toinen kateetti on puolikas kolmion sivun pituudesta.Forrest sanoi:No, alan epäillä, että olen väärässä. Mutta nyt olen myös täällä ilmoittanut paksuuden puutavarasta, jota käytän kaivon ympärillä.
Jos sitten Tan = vastakkainen kateetti / viereinen kateetti.
Kateetti olisi siis tässä tapauksessa säde???
50,3 / 50,3... olen toivoton, sanoi heinäsirkka ilman yhtä jalkaa...
Keskeytän tässä. Ketjun aloittaja on saanut vastauksen kysymykseensä.
/Stefan
Ok, kiitos inputista. Olisin vain toivonut, että luku asetetaan annetuilla numeroilla.
Radie 50,3 (brädklädnad inkluderad)
Tan 30 = X/50,3
X = ? En voi millään ymmärtää, miten tässä saadaan X:n arvo...
Mutta, mutta en kai koskaan ymmärrä tätä, joten ymmärrän jos ketju suljetaan:blushing:
Radie 50,3 (brädklädnad inkluderad)
Tan 30 = X/50,3
X = ? En voi millään ymmärtää, miten tässä saadaan X:n arvo...
Mutta, mutta en kai koskaan ymmärrä tätä, joten ymmärrän jos ketju suljetaan:blushing:
Saat sen selville käyttämällä laskinta, joka voi laskea trigonometrisia kaavoja. Ja jos se on niin kuin oletin ensimmäisessä viestissäni, että ympyrän säde on hypotenuusa ja kuten Stefab Bengtsson kirjoittaa yllä, sinun pitäisi käyttää siniä tangentin sijasta.
Jos googlaat trigonometrian, voit lukea lisää.
Jos googlaat trigonometrian, voit lukea lisää.
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 564 viestiä
tan 30 * 50,3 = 29,04.Forrest sanoi:
29,04 * 2 = 58,08.
Kuusikulmion sivu on siis 58,08. Jos lasketaan 45 mm runko ja 28 mm lauta sen päälle.
/Stefan
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 564 viestiä
Forrest!!
Anteeksi! Näen nyt, että sehän on sinä, joka on keskustelun aloittaja! :blushing:
Ei tietenkään ole minun tehtäväni päättää, oletko saanut vastauksen. Jatka kysymistä, kunnes saat vastauksen, johon olet tyytyväinen.
/Stefan
Anteeksi! Näen nyt, että sehän on sinä, joka on keskustelun aloittaja! :blushing:
Ei tietenkään ole minun tehtäväni päättää, oletko saanut vastauksen. Jatka kysymistä, kunnes saat vastauksen, johon olet tyytyväinen.
/Stefan
Klikkaa tästä vastataksesi