Hei!
Onko rakenteellisesti OK asettaa palkit makaamaan pystyasennon sijaan autotalliin, jonka koko on 9x4,7m, ja jossa on varasto?
Kuvat on otettu kahtena eri päivänä, ja kirvesmies on sahannut puupalkkeihin "laskeakseen" kattoa/autotallia 3-4 cm. Onko tämä OK vai onko riski, että ne romahtavat?
Onko olemassa rakennesuunnitelma vai rakentako hän vapaasti?
Oliko rakennuslupa mukana, niin silloin pitäisi olla piirustus projektista.
Tuntuu todella vapaalta. Rakennuslupa on, mutta ei yksityiskohtaista rakennesuunnitelmaa, ehkä minun virheeni? Uusi talonomistaja, joten aika vihreä tässä asiassa. Enemmän arkkitehtipiirustuksia itse rakennuslupaa varten, joka on hyväksytty, mutta piirustuksesta ei oikein näy, miten asiat pitäisi rakentaa. Lähinnä mitkä materiaalit käytetään, mutta ei oikein "miten". Voin lähettää esimerkin täällä. Ei virallista piirustusta, viralliset ovat 3 astetta. Testasimme juuri 6 astetta, mutta suurempaa kaltevuutta ei oikein voi saada, koska siitä tulee liian matala.
Iso kysymys, luuletteko että se romahtaa, koska ne ovat vaakatasossa vai vaikuttaako se mitenkään?
Iso kysymys, luuletteko, että se tulee romahtamaan siksi, että ne makaavat alaspäin vai aivan sama?
Jos otat samat palat ja vain käännät ne alas, niin siitä tulee viisi suuntaa kuiduille ja luulen, että se romahtaa. Voit katsoa tästä, mikä ero on, jos käännät ne väärin.
Jos jokaisen kattotuolin/palkin alla on pilarit, ei pitäisi olla ongelmia, mutta muuten hammarbandet pitäisi olla pystyasennossa. Jos korkeus on tärkeä, hammarbandet olisi voinut olla pystyasennossa ja käytetty palkkikenkää - mutta en ole suunnittelija...
Sen pitäisi olla pystyssä, silloin saat aivan eri vahvuuden. Rakensin itse autokatoksen viime kesänä ja tein näin, katso kuva. Otin pilarit ylhäältä, kiinnitin pystysuoran säännön läpivientivaunupultilla jokaisessa pilarissa. Sitten vaakasuora sääntö päälle, jonka ruuvasin ylhäältä käsin. Onnea matkaan.
Hammarbandit ovat vaakatasossa, kantavat palkit taas pystyasennossa. Jos kattotuolit osuvat täsmälleen kantavan palkin alle, se on todennäköisesti ok. Mutta muuten voi olla ongelmallista, jos kattotuoli osuu kahden palkin väliin ilman upotettua kantopalkkia. Eikö sinulla ole ollut rakennesuunnittelijaa, joka olisi laskenut rakenteen? Spontaanisti ajatellen, puutavaramitat ovat myös oudosti valitut.
Sinun on oltava kantava pylväs jokaisen kattopalkin alla, jos hammarbandi on vaaka-asennossa (tai mitä sitä täällä kutsutaan, kantolinja?), koska niin ohut lauta vaakasuorassa ei käytännössä tarjoa lainkaan jäykkyyttä siihen suuntaan. Ne kattopalkit, jotka lepäävät sellaisen vaakasuoran laudan päällä, roikkuvat alaspäin siellä, missä alapuolella ei ole pylväitä, joten saat vuoristoradan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.