Hei!

Rakennan uutta (vapaa-ajan asuntoa) ja nyt olen antanut putkimiehille tehtäväksi putkien vetämisen kylpyhuoneeseen ja keittiöön.
Hän halusi käyttää seinäpistorasioita läpivientiin. Amatöörinä minusta tuntuu, että se on epävarmempaa kuin käyttää tavallisia seinätaivutustukia ja antaa putken tulla täydellisesti seinän läpi. Eikö ole riskiä, että putki "hyppää ulos" tai ei istu kunnolla, kun käytetään pistorasioita? Jos se alkaisi vuotaa, ei olisi myöskään mahdollisuutta huomata sitä.

Mitä mieltä te olette, jotka olette perehtyneitä tähän?
 
En ole asiantuntija, mutta olen rakentanut kylpyhuoneita. Olen vakuuttunut siitä, että "putki putkessa" oikealla asennuksella on parempi/turvallisempi ratkaisu. Vältetään esimerkiksi se, että joudutaan murtamaan vedeneristystä ruuvilla, kun asennetaan suihku-/kylpyammehana. Mahdollinen vuoto tulee johtaa ulompaan putkeen paikkaan, jossa se on näkyvissä eikä aiheuta välittömiä vahinkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Lisäksi on mahdollista vaihtaa putki seinärasiassa, mutta se ei yleensä onnistu seinäkaareessa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.